ادعاهای جدید مقام ارشد پنتاگون علیه ایران و روسیه

مقام ارشد پنتاگون مدعی شد که کشورهای حوزه خلیج فارس باید به دلیل تعمیق روابط مسکو با تهران، روابط خود را با روسیه قطع کنند.

به گزارش تازه‌نیوز، مقام ارشد پنتاگون طی سخنرانی در شهر «منامه» پایتخت بحرین مدعی شد که کشورهای حوزه خلیج فارس باید به دلیل تعمیق روابط نظامی مسکو با ایران، روابط خود را با روسیه قطع کنند.

به نقل از فارس، به نوشته وبگاه «بریکینگ دیفنس» «کالین کال» معاون پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در امور سیاسی  روز جمعه در سخنرانی به حاضران در گفت‌وگوی سالانه منامه با طرح ادعای خرید پهپاد ساخت ایران توسط روسیه گفت، تصمیم روسیه در خرید پهپادهای نظامی از ایران برای جنگ در اوکراین، به منطقه خاورمیانه نیز ضربه می‌زند.

وی گفت که این مسئله  نگرانی‌های امنیتی مشترک عربستان سعودی، امارات متحده عربی، (رژیم) اسرائیل و دیگران است.

این مطالب را هم ببینید:

کال مدعی شد: «در شرایطی که روسیه از پهپادهای ایرانی برای حمله به شهرهای اوکراین استفاده می‌کند، برخی در این منطقه معتقدند که تعامل با پوتین می‌تواند بین مسکو و تهران شکاف ایجاد کند.»

معاون امور سیاسی پنتاگون گفت، اما این رویکرد در سوریه و طی همکاری روسیه و ایران در حمایت از بشار اسد» رئیس جمهور  سوریه عملی نشد و بعید به نظر می‌رسد که  اینک کارساز باشد.

این در حالی است که وزیر خارجه روسیه با مهم دانستن تقویت همکاری‌ها با ایران، ترکیه و کشورهای حاشیه دریای خزر، گفته است که روسیه با کمک این کشورها به دنبال ایجاد نظم جهانی چند قطبی است.

در ادامه ساز و کارهای ضد ایرانی اخیر در منطقه، بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم موقت  صهیونیستی  نیز روز جمعه گفت که جلوگیری از گسترش نفوذ ایران امری حیاتی است.

بنی گانتز که به تازگی سفر رسمی خود به یونان را به اتمام رسانده گفت، وی در ادامه ادعاهای خود اضافه کرد: «ستیزه‌جویی ایران همچنان تهدید بزرگی برای منطقه و دنیا است. ما این را در دخالت ایران در جنگ اوکراین هم می‌بینیم. این را در پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران می‌بینیم که به تازگی شورای حکام اژانس اتمی هم بر آن صحه گذاشته است».

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.