گشت ارشاد به قطر رسید! +عکس

مسئولان برگزاری رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر محدودیت‌هایی تاریخی برای میهمانان این کشور در ایام برگزاری جام بیستم وضع کرده‌اند که جای تامل دارد.

به گزارش تازه‌نیوز، کمیته برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر فهرست‌ محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های لازم‌الاجرا در ایام برگزار این تورنمنت را اعلام کرد.

  •  فروش مشروبات الکلی ممنوع شد.
  • پوشیدن لباس های زنانه اروپایی ممنوع شد.
  •  قرار عاشقانه حتی با پارتنر ممنوع شد.
  • بی حجابی حتی برای غیر مسلمانان ممنوع شد.
  • حضور همجنسگرایان در جام جهانی ممنوع شد.
  • و…

بر اساس اعلام رئیس کمیته عالی برگزاری و میراث جام جهانی قطر  مسابقات جام جهانی 2022، داشتن روابط نامشروع در قطر در یک ماه برگزاری مسابقات (از 21 نوامبر تا 18 دسامبر) ممنوع و غیرقانونی است و هر شخصی که اقدام به چنین کاری کند ممکن است به 7 سال حبس محکوم شود.

در بیانیه‌ای که کمیته برگزاری مسابقات جام جهانی در این خصوص منتشر کرده، آمده است: «قطر کشوری محافظه‌کار است. برای ما هر گونه ابراز علاقه علنی در مکان‌های عمومی صرف‌نظر از جنسبت افراد ناپسند تلقی می‌شود.»

این مطالب را هم ببینید:

ناصر الخاطر، رئیس کمیته برگزاری جام جهانی 2022 نیز در همین راستا اظهار داشت: در جام جهانی قطر، خبری از ماجراجویی‌های یک شبه نخواهد بود. رابطه جنسی جایی در «مِنو»ی ما ندارد، مگر اینکه زوجین به عنوان زن و شوهر آمده باشند. قطعاً اینجا خبری از روابط نامشروع نخواهد بود؛ خبری از میهمانی‌های شبانه (پارتی) نیست. همه موظف هستند که آداب و شئون را رعایت کنند و رفتاری عقلانی داشته باشند، مگر اینکه بخواهند خودشان را در معرض خطر افتادن به زندان بیندازند. جام جهانی قطر اولین جام جهانی تاریخ خواهد بود که در آن روابط جنسی ممنوع خواهد شد.

پیش از این و در ماه دسامبر سال 2021 نیز ناصر الخاطر اعلام کرده بود که ورود همجنسگرایان به قطر ممنوع است.  او در آن زمان اظهار داشت: قطر و کشورهای همسایه آن بسیار محافظه‌کار هستند و ما از هواداران می‌خواهیم که به قوانین آنها احترام بگذارند. ما مطمئنیم که آنها این کار را انجام خواهند داد همان‌طور که ما به فرهنگ‌های مختلف احترام می‌گذاریم.

در همین حال قطری‌ها محدودیت‌های دیگری هم برای گردشگرانی که در ایام جام جهانی 2022 در نظر گرفته‌اند که شامل هرگونه ممنوعیت تبلیغ برای همجسنگرایی و مصرف مشروبات الکلی می‌شود.

قطر اعلام کرد که در طول برگزاری جام جهانی مصرف مشروبات الکی در ورزشگاه ها ممنوع خواهد بود. تماشاچیان تنها خارج از ورزشگاهها و در محل های تعیین شده برای تماشای مسابقات می توانند مشروبات الکلی مصرف کنند.

رییس فیفا نیز در مصاحبه ای اعلام کرد: فکر نکنم اگر برای مدت سه ساعت الکل مصرف نکنید، بمیرید.

پیشتر اعلام شده بود مصرف الکل در ورزشگاهها سه ساعت قبل از آغاز هر مسابقه و یک ساعت بعد از پایان آن امکان پذیر است.

همچنین در جام جهانی قطر تماشاگران زن اگر از لباس باز و برهنه استفاده کنند ممکن است با مجازات زندان روبه‌رو شوند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.