عملیات جست‌وجو با کشف جنازه محیط‌بان جوان پایان یافت +عکس

۲روز بی‌خبری و تلاش برای یافتن محیط‌بان جوانی که به طرز عجیبی مفقود شده بود، به کشف پیکر بی‌جان او در ارتفاعات ملایر منجر شد و نشان داد که او بر اثر سقوط از ارتفاع، جان خود را از دست داده است.

به گزارش تازه‌نیوز، این محیط‌بان ۲۷ساله که یاسین یاری نام داشت برای انجام ماموریت به منطقه حفاظت‌شده لشگردَر ملایر واقع در استان همدان رفته بود. ارتباط او با همکارانش از ساعت۱۷ روز پنجشنبه ۲۶آبان قطع شد و هیچ‌کس از سرنوشت او اطلاعی نداشت. از ساعتی پس از قطع ارتباط چندین تیم جست‌وجو برای یافتن او تشکیل و تجسس‌ها در منطقه آغاز شد. محمودرضا ملکی، رئیس آتش‌نشانی ملایر درباره عملیات جست‌وجو گفت: ساعت یک بامداد روز جمعه ۲۷آبان خبر مفقودشدن یکی از محیط‌بانان در منطقه لشگردر به آتش‌نشانی اعلام شد و به‌دنبال آن امدادگران آتش‌نشانی ملایر به محل اعزام شدند.

همکارانم به کمک محیط‌بانان و عوامل هلال احمر تا ساعت ۴ صبح اقدام به جست‌وجو کردند و پس از تجدید قوا، ساعت ۶ صبح روز جمعه عملیات جست‌وجو در ارتفاعات لشگردر با اضافه‌شدن کوهنوردان داوطلب به تیم جست‌وجو از سر گرفته شد. ساعت ۱۲ ظهر تیم آنست هلال‌احمر با ۲ قلاده سگ وارد منطقه شدند و عملیات جست‌وجو تا غروب آفتاب ادامه پیدا کرد ولی متأسفانه موفق به پیداکردن محیط‌بان مفقودشده نشدیم.

به نقل از همشهری، او در ادامه گفت:‌ صبح روز شنبه عوامل محیط‌بانی ضمن گشت‌زنی موفق به کشف پیکر بی‌جان همکار خود در ارتفاعات لشگردر شدند و امدادگران آتش‌نشانی به کمک محیط‌بانان و کوهنوردان داوطلب پس از فیکس‌کردن پیکر در بسکت، پیکر محیط‌بان جان‌باخته را به پایین کوه انتقال داده و با کمک نیروهای هلال‌احمر تحویل آمبولانس بهشت هاجر دادند. از سوی دیگر سیده مریم محمدی، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان همدان جزئیات بیشتری از این حادثه را بازگو کرد و گفت: این محیط‌بان عصر روز ۲۶آبان در جریان بازگشت از ارتفاع، در هنگام عبور از مسیر صخره‌ای کوه‌سرده ملایر، از ارتفاع سقوط کرد و در پی آسیب به سر و صدمات ناشی از آن، جان خود را از دست داد.

از روز پنجشنبه و از طریق تماس با مدیریت بحران استان و دستور این مدیریت، تمام امکانات موجود در سطح عالی برای جست‌وجوی مرحوم محیط‌بان یاری به‌کار گرفته شد. به‌رغم جست‌وجو و تلاش مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست استان، هلال‌احمر، آتش‌نشانی و نیروی انتظامی و امنیتی و با وجود استفاده از سگ‌های زنده‌یاب؛ طی روزهای ۲۶ و ۲۷آبان، اثری از این محیط‌بان ‌پیدا نشد تا اینکه صبح ۲۸آبان، یگان حفاظت محیط‌زیست استان و محیط‌بانان، توانستند پیکر مرحوم را پیدا کرده و با کمک هلال‌احمر و آتش‌نشانی از دیواره‌های صخره‌ای به پایین منتقل کنند.

وی ادامه داد: برای پیداکردن این محیط‌بان جوان، یگان حفاظت محیط‌زیست استان با حضور مدیرکل، یک تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر، تیم آنست با ۲قلاده سگ و تیم امداد و نجات کوهستان ملایر و گروه‌های مردمی به‌صورت شبانه‌روزی طی ۲روز اقدام به جست‌وجو در منطقه حفاظت‌شده کردند. انتقال پیکر این محیط‌بان به پایین کوهستان حدود ۳ساعت به طول انجامید و از ابتدای روند جست‌وجو، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کشور نیز در محل حادثه حضور داشتند.
محمدی در پایان، این حادثه غمبار را به خانواده داغدار آن مرحوم و جامعه محیط‌زیست کشور تسلیت گفت و ضمن ابراز تاثر از بروز این حادثه، از همکاری دستگاه‌های امنیتی، امدادی و انتظامی، همچنین گروه‌های مردمی قدردانی کرد.سقوط از ارتفاع محیطبان

 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.