شمار مبتلایان به کرونا در جهان از مرز ۶۰ میلیون نفر گذشت

تعداد کل مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ در جهان روز چهارشنبه از مرز ۶۰ میلیون نفر گذشت.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از مهر، با افزایش سرعتِ سرایت بیماری کرونا و ثبت رکوردی جدید از شمار بیماران بستری شده در ایالات متحده تعداد کل مبتلایان به این بیماری ویروسی در جهان روز چهارشنبه از مرز ۶۰ میلیون نفر گذشت.

این در حالی است که رقم اعلام شده «موارد ابتلای تأیید شده» به این بیماری است.

مقامات ایالات متحده، که به لحاظ میزان ابتلا بدترین شرایط را در میان کشورهای جهان داراست- از شهروندان آمریکا خواستند تا در روز شکرگزاری در خانه‌های خود بمانند.

طبق داده‌های خبرگزاری رویترز که مبتنی بر اظهارات مقامات ایالات متحده است، این کشور در مدت زمانی کمتر از یک هفته یک میلیون مورد جدید ابتلا به کووید -۱۹ را ثبت کرد و بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان به این بیماری ویروسی در ایالات متحده به ۱۲.۵ میلیون نفر و تعداد قربانیان آن به حدود ۲۶۰ هزار نفر رسیده است.

در سطح جهان نیز موارد کل ابتلا بر رقم ۶۰ میلیون و پنج هزار نفر قرار گرفت و تعداد قربانیان به ۱.۴ میلیون نفر رسید.

تحلیل داده‌های رویترز نشان می‌دهد که نرخ ابتلا جدید به این بیماری در سطح جهان رو به افزایش است؛ بطوری که ظرف مدت ۱۷ روز شمار مبتلایان به کرونا از ۵۰ میلیون نفر به ۶۰ میلیون نفر رسید- در مقایسه با افزایش ده میلیونی موارد ابتلا (از ۴۰ میلیون به ۵۰ میلیون) در عرض تنها ۲۱ روز.

طی یک هفته گذشته، در هر روز حدود ۵۸۰ هزار مورد ابتلای جدید ثبت شده است و نکته قابل تأمل آن است که حدود نیمی از کل موارد ابتلا به کووید -۱۹ (از زمان آغاز همه گیری این بیماری ویروسی تاکنون) ظرف ۷۰ روز گذشته ثبت شده است.

در اروپا نیز در مدت تنها ۵ روز یک میلیون مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شد و بدین ترتیب، در این قاره سبز شمار کل مبتلایان به بیش از ۱۶ میلیون نفر و شمار قربانیان به ۳۶۵ هزار مورد رسید.

منطقه آمریکای لاتین نیز با بالاترین نرخ مرگ و میر برآمده از ابتلا به کووید -۱۹ در جهان، حدود ۲۱ درصد از کل موارد ابتلا و بیش از ۳۱ درصد از موارد مرگ و میر در سطح جهان را به خود اختصاص داده است.

در هفته گذشته، برزیل پس از ایالات متحده و هندوستان در زمره کشورهایی قرار گرفت که بیش از ۶ میلیون نفر از شهروندان آنها به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند. این کشور آمریکای لاتین با ثبت ۱۷۰ هزار مورد مرگ ناشی از این بیماری، از لحاظ شمار قربانیان کرونا در مرتبه دوم جهان قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر، هندوستان که پس از آمریکا با حدود ۹.۲ میلیون مورد ابتلا از لحاظ شدت شیوع کرونا دومین کشور جهان است، طی هفته‌های اخیر از کاهش موارد ابتلای جدید خبر می‌دهد؛ بطوری که نرخ ابتلا روزانه در این کشور از ۹۷،۹۰۰ مورد در اواسط سپتامبر به حدود ۴۴ هزار نفر در یک هفته گذشته رسیده است.

تجربه کشورهای منطقه شرق آسیا و اقیانوسیه مانند چین، کره جنوبی، سنگاپور، استرالیا و نیوزلند در مقابله با این بیماری جدید ویروسی نیز نشان می‌دهد که چگونه گام‌های سریع، موضعی و تحمیلی می‌تواند در فرونشاندن دامنه شیوع این بیماری مؤثر واقع شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.