محمد مهاجری: دولت رئیسی می‌خواهد با رجزخوانی ضعف‌هایش را بپوشاند

محمد مهاجری درباره اصرار دولت رئیسی به رقم‌زدن پیشرفت‌های بزرگ برای کشور گفت: امکان دارد آقای رئیسی و برخی اعضای دولت از باب رجزخوانی برای منتقدان این حرف ها را می زنند.

به گزارش تازه‌نیوز، دولت سیدابراهیم رئیسی داعیه آن را دارد که با مدیریتش پیشرفت های زیادی را برای کشور رقم زده است. حال این سئوال مطرح می شود که چقدر این ادعا با واقعیت همخوانی دارد.

به نقل از نامه نیوز، محمد مهاجری درباره اصرار دولت رئیسی به رقم‌زدن پیشرفت‌های بزرگ برای کشور گفت: امکان دارد آقای رئیسی و برخی اعضای دولت از باب رجزخوانی برای منتقدان این حرف ها را می زنند. این رویکرد را از جهاتی می توان پذیرفت، به این شرط که وقتی رجز می خواهیم یعنی قبول داریم یکسری ضعف هایی وجود دارد ولی می خواهیم با رجزخوانی آن ضعف ها را پنهان کنیم.

وی افزود: اگر واقعا خود آقای رئیسی و اعضای هیأت دولت یقین و باور دارند که با نوع مدیریت شان بسترساز خیلی پیشرفت ها در کشور شدند، به نظر می رسد آغاز یک افول شدید برای این دولت محسوب می شود که اتفاق خیلی بدی است چون می تواند چنین باوری دولت آقای رئیسی را زمین بزند.

بیشتر بخوانید:

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: بخشی از ادعاهای دولت به دلیل ادراک سازی دیگران است یعنی اطلاعات نادرستی از بدنه دولت به رئیس جمهور می دهند و این اطلاعات هم بدون ارزیابی قبلی بیان می شود. هر پیشرفتی باید یک ما به ازایی در جامعه داشته باشد. مثلا اگر تورم کاهش و صادرات افزایش یافته باید اثرش در سفره مردم و قیمت کالاها در بازار دیده شود، در حالیکه هر روز شاهد بدتر شدن اوضاع اقتصادی هستیم.

وی درباره چرایی بی تحرکی مجلس برای ریل گذاری صحیح پیش روی دولت افزود: مجلس به زمینه اجتماعی خودش نگاه می کند، مجلسی که با آرای قوی مردم انتخاب نشده، طبعا فاقد اعتبار ملی است. طبیعتا اگر مجلس بخواهد جلوی دولت بایستد، قدرت چانه زنی بالایی ندارد چون پشتوانه مردمی جدی ندارد.

این فعال مطبوعاتی مجلس یازدهم را ضعیف ترین مجلس به لحاظ توان کارشناسی و قدرت کار تشکیلاتی در مقایسه با ادوار گذشته خواند و تأکید کرد: فردی که 150 سانتی متر قد دارد توان بسکتبالیست شدن ندارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.