قتل در خیابان مولوی پایتخت؛ فحاشی به مادر می‌توانسته قاتل را دچار جنون کند!

پسر جوانی که مدعی است به خاطر ناسزاگویی مرتکب قتل دوستش شده است، در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.

به گزارش تازه نیوز، رسیدگی به این پرونده از ۲۵ مرداد امسال با گزارش مرگ پسر ۲۰ ساله‌ای به نام شهرام جنب یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای خیابان مولوی تهران آغاز شد و مأموران بلافاصله به محل درگیری رفته و مشخص شد درگیری میان دو جوان ۲۰ و ۲۱ ساله رخ داده که با هم دوست بودند و در این میان مهران با ضربات چاقو شهرام را به قتل رسانده است.

به نقل از ایران، در ادامه جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و مأموران تحقیقات میدانی را آغاز کردند. کارکنان فروشگاه زنجیره‌ای که شاهد ماجرای قتل بودند به مأموران گفتند: پس از درگیری ضارب با چند ضربه مقتول را مجروح کرد. مجروح با سختی خودش را به داخل فروشگاه انداخت. ما قصد داشتیم به او کمک کنیم که ضارب دوباره وارد فروشگاه شد و باز هم او را با چاقو زد و بعد هم از آنجا متواری شد. پس از معاینه جسد در پزشکی قانونی مشخص شد که مقتول با بیش از ۲۰ ضربه چاقو به قتل رسیده است.

در ادامه تحقیقات پلیس مهران را شناسایی و دستگیر کرد. وی که به تازگی از کشور آلمان به ایران آمده بود در توضیح ماجرا به مأموران گفت: کمتر از ۱۰ سال سن داشتم که به خاطر جدایی پدر و مادرم ناچار شدم با مادرم به کشور آلمان بروم. کمی که بزرگتر شدم به اتهام سرقت دستگیر شدم و چند ماهی در زندان بودم و در آنجا با یک مأمور درگیر شدم و پلیس من را تحت درمان روانشناس قرار داد. پس از آزادی هم من را از کشور آلمان اخراج کردند و به ایران آمدم و به خانه پدرم رفتم. پدرم هم وقتی دید من حال روحی خوبی ندارم من را پیش یک روانشناس برد و تحت نظر او بودم. تا اینکه روز حادثه با یکی از دوستانم روبه‌رو شدم. او به مادرم ناسزا گفت و من هم از کوره در رفتم و با چاقو به جانش افتادم.

پس از اظهارات متهم با دستور مقام قضایی وی به پزشکی قانونی فرستاده شد و پزشکان در گزارشی اعلام کردند: «متهم بیماری روانی دارد اما بیماری‌اش رافع مسئولیت کیفری نیست و او هنگام ارتکاب جرم مسئول اعمال خودش بوده است.»
پس از این گزارش متهم دوباره تحت بازجویی قرار گرفت که این بار ادعای تازه‌ای را مطرح کرد و گفت: روانشناسان در آلمان موضوعی را به من تلقین کرده بودند که اگر کاری را شروع کردم باید تمامش کنم. همین موضوع سبب شد در روز درگیری فکر کنم که با مجروح کردن مهران کار تمام نشده و باید او را بکشم.

بعد از اظهارات متهم و تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
در ابتدای جلسه نماینده دادستان با قرائت کیفرخواست، خواستار اشد مجازات برای متهم شد.
سپس وکیل اولیای دم به جایگاه رفت و گفت: گزارش پلیس نشان می‌دهد که وی پیش از قتل درباره اینکه چگونه با چاقو می‌توان آدم کشت، تحقیق کرده بود و با خودش چاقو حمل می‌کرده و این نشان می‌دهد که او با برنامه‌ریزی قبلی دست به جنایت زده است. بنابراین من از طرف پدر و مادر مقتول درخواست قصاص دارم.

در ادامه متهم به جایگاه رفت و گفت: من از کودکی سختی‌های زیادی کشیدم. بنابراین از قضات می‌خواهم تا زودتر حکم قصاصم را صادر کنند.
متهم در جواب سؤال قاضی که از او پرسیده بود چرا در اینترنت نحوه قتل با چاقو را جست‌وجو کرده بودی، اظهار کرد: به خاطر تفریح!
سپس وکیل متهم به جایگاه رفت و ضمن دفاع از موکلش عنوان کرد: موکلم به بیماری روان پریشی مبتلاست اما پزشکی قانونی به طور دقیق سلامت روان وی را بررسی نکرده است. چرا که بعضی از محرک‌ها مانند فحاشی به مادرش می‌توانسته او را دچار جنون کند. حالا هم از مرکز درمانی امین‌آباد به دادگاه آمده و برای ادامه درمانش باید دوباره به آنجا برگردد. به همین خاطر از قضات می‌خواهم تا دستور دهند بار دیگر مهران مورد معاینات دقیق‌تری قرار گیرد.
پس از اظهارات متهم و وکیل او قضات برای صدور حکم وارد شور شدند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.