پیوند اشتباه کلیه سرطانی جان یک مرد را گرفت!

یک پدر ۴۹ ساله در کمتر از یک سال پس از عمل جراحی پیوند عضو که طی آن به اشتباه کلیه سرطانی به او داده شد، درگذشت.

به گزارش تازه‌نیوز، پارمیندر سینگ سیدو، پیوند کلیه انجام داده بود اما با رشد سرطان روی کلیه‌ اش، عوارض برگشت ناپذیری ایجاد شد که در نهایت به مرگ او انجامید. پزشکی قانونی منطقه غرب لندن اعلام کرد با وجود اینکه احتمال بروز چنین اتفاقی بسیار نادر است اما عضو اهدایی سرطانی که به بدن مرد بیمار پیوند داده شده مبتلا به عارضه‌ای شناخته شده اما بسیار نادر بوده است.

اسکنی که چهار ماه پس از پیوند کلیه انجام شد رشد یک توده را در این اندام نشان داد که در آن زمان به عنوان کیست نادیده گرفته شد. متاسفانه بعدا مشخص شد که این یک شکل بسیار تهاجمی از سرطان است که بعدا توسط اندام اهداشده در بدن پخش شده است. همسر ۴۷ ساله آقای سیدو گفت: «شوهرم خیلی به دکترهایش اعتماد داشت. چطور از این موضوع غافل شدند؟»

در تحقیقات پیش از عمل آمده بود که دلیلی برای نگرانی در مورد عضو پیوندی وجود ندارد زیرا اهداکننده هیچ نشانه یا سابقه‌ای از سرطان نداشته است. فرنک دور، مشاور جراح پیوند گفت: «هیچ نگرانی وجود نداشت و وقتی به سابقه اهداکننده نگاه کردیم نتوانستیم دلیلی برای رد این پیوند پیدا کنیم. همه ما از این اتفاق شوکه شدیم.»

سیدو اهل هانسلو در غرب لندن اولین بار در ۳۰ سالگی دچار مشکلات کلیوی شد و پیش‌تر پیوند موفقیت آمیزی در هند انجام داده بود. با این حال عضو پیوندی او در طول قرنطینه کرونا دردسرساز شد و او تصمیم گرفت این اندام را از بدن خود خارج کرده و جایگزین کند.

پزشکان دلیلی برای مشکوک شدن به سرطان عضو اهداکننده که بر اثر ضربه به سر درگذشته بود نداشتند. با این حال، زمانی که سرطان تشخیص داده شد، از عضو پیوندی به ستون فقرات سیدو سرایت کرده بود و با وجود برداشتن آن، او در ماه مارس امسال درگذشت.

منبع: روزیاتو

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.