مراسم تشییع خونین در جوانرود/ تیراندازی و حمله معترضان به ناحیه مقاومت سپاه

تشییع خونین در جوانرود…مراسم تشییع و تدفین دو کشته حوادث اخیر جوانرود به آشوب و درگیری کشیده شد.

به گزارش تازه‌نیوز، تشییع خونین در جوانرود عنوانی است که برای دوشنبه این شهر انتخاب شده است. فارس در گزارشی در این باره نوشت: صبح دیروز (دوشنبه ۳۰ آبان) مراسم تشییع و تدفین دو نفر که در اغتشاشات شب گذشته (۲۹ آبان) جان باخته بودند، با حضور جمعی از مردم شهرستان جوانرود برگزار شد؛ این مراسم با آرامش و بدون تنش پایان یافت.

یک منبع آگاه گفت: این دو نفر با تیر کلاشینکف کشته شده‌اند، درحالی که در درگیری‌های دیشب (۲۹ آبان) جوانرود نیروهای مدافع امنیت از سلاح جنگی استفاده نکرده‌اند.

اما حوالی ظهر دیروز و پس از پایان مراسم، عناصری با هدف تصرف به ناحیه مقاومت سپاه و تیپ نیروی زمینی سپاه در جوانرود که مجاور یکدیگر هستند حمله می‌کنند. این هجوم ابتدا با سنگ پراکنی آغاز می‌شود اما با افزایش خشونت، تیراندازی و حمله اغتشاشگران برای تصرف ناحیه تبادل آتش صورت می‌گیرد.

نیروهای محافظ این مکان نظامی برای جلوگیری از تصرف انبار مهمات ابتدا چند مرتبه تیر هوایی شلیک می‌کنند و پس از آن مجبور به شلیک به سمت مهاجمین می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

پس از آن عناصر تجزیه طلب حاضر در میان اغتشاشات، صحنه درگیری را به تعدادی از خیابان‌های شهر کشاندند و با اسلحه جنگی به سوی ماموران انتظامی تیراندازی کردند.

بنابر اعلام منابع محلی، چند تن از مامورین در این حادثه زخمی شده‌اند. شب گذشته نیز خانه دو نیروی نظامی در جوانرود به آتش کشیده شد.

منابع غیر رسمی از کشته شدن ۵ تن و زخمی شدن چند نفر در درگیری‌های دیروز این شهر خبر می‌دهند؛ گرچه هنوز هیچ منبع رسمی این خبر را تایید نکرده است.

حضور عناصر و اعضای گروهک‌های تجزیه طلب کُرد در آشوب‌‌های دیروز جوانرود مشهود بود. تعدادی از اعضای گروهک های کومله و دموکرات دو ماه اخیر در کرمانشاه دستگیر شدند.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی نیز با بیان اینکه اطلاعات کاملی از افراد مسلحی که در جوانرود تیراندازی کرده‌اند در اختیار داریم گفت: به تحرکات این افراد پاسخ مقتدرانه‌ای خواهیم داد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.