خبر جدید از مجلس درباره یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی/ اجرای طرح کالابرگ چرا عقب افتاد؟

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به این پرسش که اگر کالابرگ منتفی شود، مجلس طرح حمایتی دیگری دارد، اظهار کرد: خیر؛ سیاست یارانه نقدی ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش تازه‌نیوز، جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در انتقاد به عدم اجرای طرح کالابرگ، اعلام کرد که علت وقفه در انجام این طرح، نبود منابع مالی است نه زیرساخت.

به نقل از خبرآنلاین، وی همچنین از وجود تناقض در تصمیمات در ایام بودجه پرده برداشت و تاکید کرد: دولت ابتدا باید آثار و پیامدهای مالی هر طرحی را برای شورای نگهبان روشن کند، اگر اصلاحات نیاز بود، مجلس دست به کار شود.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان این‌که بعید می‌دانم اجرای کالابرگ به دلیل نبود زیرساخت به تعویق افتاده باشد، گفت: اجرای طرح کالابرگ مستلزم تامین هزینه است. این امر تا حدودی بار مالی دولت را افزایش می‌دهد. اگر تعللی وجود دارد، به دلیل همین موضوع است.

این مطالب را هم ببینید:

قادری افزود: اگر دولت بخواهد کالابرگ بین مردم توزیع کند، باید مبالغ بیشتری نسبت به بودجه‌ای که اختصاص یافته، لحاظ کند.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان خیلی از انتظارات را برآورده کرد، گفت: هزینه جاری دولت اعم از حقوق و یارانه‌ها افزایش پیدا کرده است. هم‌اکنون درآمد دولت پاسخگوی هزینه‌ها نیست. مگر اینکه منابع دیگری برای افزایش درآمد مد نظر دولت باشد.

قادری با تاکید بر اینکه اجرای قانون کالابرگ الکترونیک بر مبنای مابه‌التفاوت نرخ چهار دسته کالای یارانه‌ای با شهریور ۱۴۰۰ است، تصریح کرد: الان دولت در موقعیتی قرار ندارد که بتواند منابع کالابرگ را با منابع پیش‌بینی شده در بودجه تامین کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به این پرسش که اگر کالابرگ منتفی شود، مجلس طرح حمایتی دیگری دارد، اظهار کرد: خیر؛ سیاست یارانه نقدی ادامه پیدا می‌کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.