آمریکا خطاب به اسرائیل: متعهدیم که ایران هرگز به سلاح اتمی دست نیابد!

کاخ سفید اعلام کرد که مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدار با رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی گفته که جو بایدن متعهد است که ایران هرگز به سلاح اتمی دست نیابد.

به گزارش تازه‌نیوز، در ادامه رایزنی‌های ضد ایرانی آمریکا و رژیم صهیونیستی، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در واشنگتن با «آویو کوخاوی» عالی‌ترین مقام نظامی تل‌آویو دیدار و علیه برنامه هسته‌ای ایران اظهارنظر کرد.

به نقل از فارس، کاخ سفید درباره دیدار دیدار مشاور امنیت ملی امریکا با رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی که به واشنگتن سفر کرده، بیانیه منتشر کرده و توضیحاتی ارائه داده است.

طبق این بیانیه، جیک سالیوان در دیدار با مقام اعزامی تل‌آویو درباره موضوعات مختلف امنیتی از قبیل مسائل مربوط به ایران، فلسطین و منطقه تبادل نظر کردند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دیدار با رئیس ستاد مشترک رژیم صهیونیستی که تنها دارنده سلاح اتمی در منطقه غرب آسیا است، علیه برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران موضعگیری کرده و از تعهد جو بایدن در قبال تل‌آویو خبر داده است.

این مطالب را هم ببینید:

در بیانیه کاخ سفید آمده است: «آقای سالیوان بر حمایت قاطع دولت ا(آمریکا) ز امنیت اسرائیل تاکید و دو طرف درباره طیف گسترده‌ای از مسائل امنیتی منطقه‌ای که مورد توجه دوجانبه است تبادل نظر کردند».

به روایت این بیانیه، سالیوان و کوخاوی «بر عزم مشترک خودشان برای پرداختن به چالش‌های امنیتی تأثیرگذار بر خاورمیانه از جمله تهدیدات ناشی از ایران و نیروهای نیابتی آن تأکید کردند و آقای سالیوان بر تعهد رئیس‌جمهور (جو بایدن) برای اطمینان از اینکه ایران هرگز به سلاح اتمی دست نمی‌یابد، تاکید کرد».

تاکید مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن بر تعهد رئیس‌جمهور آمریکا درباره دست نیافتن ایران به سلاح اتمی در دیدار با عالی‌ترین مقام نظامی تنها دارنده سلاح اتمی در منطقه غرب آسیا در شرایطی انجام شده که ایران همواره اعلام کرده که سلاح اتمی مخالف آموزه‌های اسلامی است و سلاح اتمی هیچ جایی در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران ندارد.

در بخش پایانی توضیح کاخ سفید درباره دیدار جیک سالیوان با آویو کوخاوی، از تبادل نظر آنها در زمینه کاستن از تنش‌ها در کرانه باختری خبر داد. به روایت کاخ سفید، سالیوان تصریح کرد که از نظر دولت آمریکا راهکار دو دولتی مبتنی بر مذاکره بین تل‌‌آویو و فلسطینیان، بهترین راه برای دستیابی به صلح پایدار است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.