ترکیب احتمالی تیم ملی ایران مقابل ولز +عکس

تیم ملی ایران در دومین بازی خود در مرحله گروهی جام جهانی به مصاف ولز خواهد رفت.

به گزارش تازه‌نیوز، تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت ۱۳:۳۰ روز جمعه در دومین دیدار خود در مرحله گروهی جام جهانی باید به مصاف ولز برود و این دیدار به نوعی آخرین فرصت تیم ملی برای نگه داشتن شانس صعود و جبران مافات شکست سنگین هفته نخست برابر انگلیس است.

تیم ملی ایران که بازی نخست خود را با نتیجه سنگینی ۶-۲ به انگلیس واگذار کرد احتمالاً با تغییراتی اساسی در ترکیب اصلی خود به مصاف ولز خواهد رفت و کی‌روش قصد دارد اشتباهات خودش را در چینش نفرات بازی نخست جبران کند و از همین رو حدس نفرات ترکیب اصلی مقابل ولز کار راحتی نیست. به بررسی احتمالات ترکیب ایران در این بازی می‌پردازیم:

 معمای دروازه در غیاب بیرو

معمولاً ساده‌ترین پست در حدس زدن ترکیب احتمالی یک تیم دروازه است چرا که اکثر تیم‌ها گلر شماره یک و اصلی خودشان را از قبل می‌شناسند ولی بدشانسی بزرگ ایران در هفته نخست مقابل انگلیس منجر به مصدومیت و از دست دادن علیرضا بیرانوند شد و حالا طبق گفته کی‌روش او را در این دیدار در اختیار نداریم.

در بازی قبلی پس از مصدومیت بیرانوند، حسینی جانشین او شد ولی دریافت شش گل شاید او را از لحاظ روحی متزلزل کرده باشد و از همین رو شنیده ها حاکی از آماده‌باش کی‌روش به امیر عابدزاده دارد. هرچند شاید کی‌روش تصمیم بگیرد یک فرصت دیگر در شرایطی متفاوت به حسینی بدهد ولی خب گزینه محتمل با توجه به جمیع شرایط، عابدزاده است.

خط دفاع و احتمال یک انقلاب سیستمی

کی‌روش در بازی قبل دست به ریسک بزرگی زد که ضررش را هم متحمل شد. تغییر سیستم دفاعی تیم از فرمت ۴ نفره به ۵ نفره و نیمکت نشین کردن کنعانی زادگان و خلیل زاده که مدافعان اصلی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی و دیدارهای دوستانه بودند حاصلش یک خط دفاع بی نظم و ناهماهنگ و پر اشتباه بود که عملکردش منجر به شش بار باز شدن دروازه تیم ملی شد. از همین رو به نظر می‌رسد کی‌روش هم تصمیم به بازگشت به سیستم چهار دفاعه داشته باشد و هم دو مدافع میانی ثابت سابق تیم ملی را به ترکیب اصلی برگرداند و زوج دفاع میانی قرار دهد. محرمی و محمدی هم به عنوان دو مدافع کناری هرچند روز خوبی مقابل انگلیس نداشتند ولی به نظر می‌رسد کی‌روش قصد دارد مقابل ولز هم به آنها بازی دهد.

خط هافبک و یک تغییر ویژه 

احمد نوراللهی و احسان حاج صفی در بازی گذشته جزو معدود نفرات تیم ملی بودند که عملکرد مناسبی داشتند و جزو بازیکنان کلیدی در پاژل تاکتیکی کی‌روش محسوب می‌شوند. نوراللهی از بازیکنان محبوب کی‌روش است و حاج صفی هم وظیفه کاپیتانی را بر عهده دارد و بعید است نیمکت نشین شود ولی خروج علی کریمی از ترکیب اصلی با توجه به عملکرد نه چندان خوبش مقابل انگلیس محتمل است چرا که سعید عزت اللهی در ورودش به زمین به عنوان یار تعویضی عملکرد قابل قبولی داشت و احتمالاً به پاس این عملکرد به ترکیب اصلی خواهد رسید.

خط حمله و ورود سردار

سردار آزمون به دلیل عدم آمادگی و همچنین دفاعی بودن سبک بازی ایران مقابل انگلیس در ترکیب اولیه دیدار قبل جایی نداشت ولی برابر ولز ایران نیاز به قوای هجومی بیشتری دارد و باید گل بزند و برنده شود. از همین رو به نظر می‌رسد با ورود آزمون به ترکیب اصلی مثلث خوفناک طارمی – آزمون – جهانبخش شکل خواهد گرفت.

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران مقابل ولز:

امیر عابدزاده – میلاد محمدی – شجاع خلیل زاده- حسین کنعانی‌زادگان – صادق محرمی- احمد نوراللهی – سعید عزت‌اللهی – احسان حاج‌صفی- علیرضا جهانبخش – مهدی طارمی – سردار آزمون

ترکیب تیم ملی مقابل ولز

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.