متلک بایدن به ترامپ و بخشش جنجالی مشاور امنیتی!

مرور برخی از مهمترین اخبار داخلی ایالات متحده حاکی است شکاف عمیق میان بخشهای سیاسی و مردم درگیر با کرونا و مشکلات اقتصادی در صدر اخبار و گزارش‌ها قرار دارد.

به گزارش سرویس خبر ویژه تازه نیوز، با وجود گذشت بیش از سه هفته از انتخابات ریاست جمهوری امریکا، اوضاع داخلی این کشور همچان بهم ریخته است. مرور برخی از اخبار داخلی ایالات متحده به روایت گاردین، برای پی بردن به این آشفتگی سیاسی خالی از لطف نیست.

دونالد ترامپ، مایکل فلین مشاور امینت ملی اسبق خود را که به دلیل تماس با ماموران روس در طول انتخابات 2016 به اف بی آی دروغ گفت، عفو کرد. این عفو مورد انتقاد دموکرات‌ها قرار گرفته و به احتمال زیاد ترامپ قبل از پایان ریاست جمهوری خودش را نیز عفو خواهد کرد!

جو بایدن در سخنرانی خود به مناسبت روز شکرگزاری گفت:” بیایید از خود دموکراسی شکرگزار باشیم. دموکراسی آمریکایی امسال مورد آزمایش قرار گرفت و آنچه آموختیم این بود که مردم آمریکا پای کار هستند.”

همچنین خبرها از افزایش بی سابقه شیوع کرونا در امریکا حاکی است و افزایش شدید قربانیان این ویروس؛ تبعات کرونایی نیز همچنان اقتصاد کشور را درگیر کرده به طوری که در این هفته 778 هزار کارگر آمریکایی درخواست دریافت مزایای بیکاری را پر کردند. با افزایش کرونا بیکاری و گرسنگی عمومی در حال افزایش است.

ترامپ با حضور تلفنی در پنسیلوانیا در جمع جمهوری خواهان دوباره دروغ انتخاباتی خود را تکرار کرد و گفت اگر آرا علیه وی شمارش نشود، وی پیروز شده است!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.