آمار جهانی کرونا یک‌شنبه ۶ آذر/ ثبت بیش از ۳۱۸ هزار ابتلای جدید

بنابر جدیدترین آمار رسمی همه‌گیری کرونا، مجموع مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در جهان تاکنون به ۶۴۵ میلیون و ۹۳۲ هزار و ۴۳۱ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۶۳۵ هزار و ۸۱۲ بیمار کووید- ۱۹ نیز تایید شده است.

به گزارش تازه‌نیوز، بر اساس تازه‌ترین داده‌ها در جدول پاندمی کرونا، طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۱۸ هزار و ۲۸۲ ابتلای جدید به کووید در جهان ثبت و به آمار قبلی افزوده شده است.

همچنین براساس جدول جهانی “ورلداُمتر”، آمریکا با بیش از ۱۰۰.۴ میلیون مبتلا و عبور از ۱.۱ میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد.

در اروپا نیز هم اکنون فرانسه با ثبت بیش از ۳۷.۶ میلیون مبتلا تا این لحظه رکورددار ابتلا در بین کشورهای این منطقه است و روسیه با گذشتن از آمار ۳۹۱ هزار قربانی، هم اکنون بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در بین کشورهای اروپایی دارد.

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (یکشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان
۱ ایالات متحده ۱۰۰,۴۵۸,۹۸۹ ۱,۱۰۴,۷۵۱
۲ هند ۴۴,۶۷۲,۶۳۳ ۵۳۰,۶۱۲
۳ فرانسه ۳۷,۶۳۹,۶۲۴ ۱۵۸,۶۳۹
۴ آلمان ۳۶,۳۷۳,۱۶۴ ۱۵۷,۴۹۵
۵ برزیل ۳۵,۲۰۶,۳۶۸ ۶۸۹,۵۴۵
۶ کره جنوبی ۲۶,۹۳۷,۵۱۶ ۳۰,۳۶۹
۷ ژاپن ۲۴,۳۷۲,۰۸۱ ۴۹,۰۳۶
۸ ایتالیا ۲۴,۲۶۰,۶۶۰ ۱۸۱,۰۹۸
۹ انگلیس ۲۴,۰۰۰,۱۰۱ ۱۹۶,۸۲۱
۱۰ روسیه ۲۱,۵۶۸,۸۴۶ ۳۹۱,۷۸۹

همچنین ایران با مجموع هفت میلیون و ۵۵۹ هزار و ۵۲۶ مورد ابتلا و ۱۴۴ هزار و ۶۳۳ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه هجدهم در جدول جهانی کرونا قرار دارد.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۸ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.