یک محقق چینی مدعی شد که کشورش تمدن مصر باستان را خلق کرده است!

یک محقق چینی و از مقامات این کشور مدعی شد که کشورش تمدن مصر باستان را خلق کرده است.

به گزارش تازه‌نیوز، یک محقق چینی و از مقامات این کشور، پس از ادعای اینکه کشورش تمدن مصر را خلق کرده است مورد تمسخر قرار گرفته است. این بیانیه نادرست در یک مقاله آنلاین توسط یو رویجون (Yu Ruijun)، محقق ارشد اداره فرهنگ و گردشگری شهر ژانگ جیاکو (Zhangjiakou)، بیان شده است، که تحقیقات رسمی را برانگیخته و باعث تمسخر گسترده آنلاین شده است. یو مدعی شد شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد این چینی ها بودند که تمدن مصر را ایجاد کردند.

اگرچه چینی های باستان در میان قدیمی ترین تمدن های جهان (۲,۰۰۰ قبل از میلاد) رتبه بالایی دارند، توسعه چین متحد تقریباً ۱,۱۰۰ سال پس از مصریان باستان (۳,۱۰۰ قبل از میلاد) اتفاق افتاد. تمدن های بین النهرین (۴,۰۰۰ قبل از میلاد)، مصر (۳,۱۰۰ قبل از میلاد) و تمدن دره سند (۳,۳۰۰ قبل از میلاد) همگی به طور قابل توجهی پیش از چین باستان هستند.

یو رویجون
یو رویجون

انتشار این مقاله در حساب رسمی وی چت هیئت مدیره اداره فرهنگ و گردشگری شهر ژانگ جیاکو، جنجال‌های بسیاری به راه انداخت و سپس در همان روز حذف شد. این محقق در گزارش‌های رسمی رسانه‌های دولتی به عنوان یک مجموعه‌دار کهنه‌کار سنگ‌ها و حکاکی‌ها معرفی شده است.

علی‌رغم شباهت‌های مشترک این دو تمدن، که عموماً مورد توافق است، همه مطالعات موجود به این نتیجه رسیده‌اند که مصریان باستان مدت‌ها قبل از چینی‌ها زندگی می‌کردند. ژنگ جین سونگ (Zheng Jinsong)، معاون موزه دانشگاه جنوب غربی در چونگ کینگ، به پایگاه خبری شانگیو گفت: «وقتی نوبت به تحقیق در مورد ریشه‌های تمدن‌ها می‌رسد، زیاده‌روی یا تحقیر کردن خود غیرقابل قبول است.»

اولین سوابق مکتوب شناخته شده از تاریخ چین مربوط به اوایل ۱,۲۵۰ قبل از میلاد، از سلسله شانگ (حدود ۱,۶۰۰-۱,۰۴۶ قبل از میلاد)، در زمان سلطنت پادشاه وو دینگ به عنوان بیست و یکمین پادشاه شانگ است. متون تاریخی باستانی سلسله شیا (Xia dynasty) را قبل از شانگ توصیف می کنند، اما هیچ یک از متون شانگ، وجود شیا را نشان نمی دهد. شانگ در دره رودخانه زرد، که معمولاً مهد تمدن چین است، حکومت می کرد. با این حال، تمدن های نوسنگی در مراکز فرهنگی مختلف در امتداد رودخانه زرد و یانگ تسه سرچشمه می گیرند. چین با هزاران سال تاریخ مستمر، یکی از قدیمی ترین تمدن های جهان است و به عنوان یکی از مهدهای تمدن در نظر گرفته می شود.

منبع: روزیاتو

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.