فرمانده نیروی هوا فضای سپاه: از همان ساعت اول از موضوع هواپیمای اوکراینی اطلاع داشتیم

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه گفت: در مورد هواپیمای اکراینی هم ما از همان ساعت اول از موضوع اطلاع داشتیم و می‌دانستیم چه شده، ولی بقیه ستاد‌ها و مجموعه‌ها قبول نکردند و وقتی ما آن‌ها را توجیه کردیم و خودشان به جمع بندی رسیدند بعد از ۴۸ ساعت تصمیم گیری شد.

به گزارش تازه‌نیوز، سردار امیرعلی حاجی‌زاد، فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در ویژه برنامه «ایران مقتدر» که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد، گفت: کسانی که در اغتشاشات اخیر فریب خوردند ضد انقلاب نیستند و جزو فرزندان ما و مردم هستند و باید دشمن را بشناسند؛ من تعجب می‌کنم با این همه مشکلات و دشمنانی که داریم چرا نباید در آموزش و پرورش درسی به نام دشمن شناسی داشته باشیم و چرا فرزندان ما نباید روی این بخش مسلط باشند.

به نقل از فارس، فرمانده نیروی هوا فضای سپاه افزود: منافقین بخشی از دشمنان ما هستند که با ایجاد شبکه در فضای مجازی به ارائه آموزش، دعوت و اعزام نیرو می‌پردازند. بعد از اعلام جنگ مسلحانه نیز تعدادی زیادی از هموطنانمان در دهه ۶۰ توسط منافقین کشته شده اند به گونه‌ای که بعد از فاجعه هفتم تیر، مجلس از رسمیت افتاد. منافقین بعد از ترور مردم در کنار صدام قرار گرفتند و جنایت‌های زیادی در عراق انجام دادند. با این اوصاف آیا ما باید منافقین را به عنوان دشمن تلقی کنیم یا دوست و یا وقتی ما را به اغتشاش دعوت می‌کنند و یا می‌گویند نیروی انتظامی خانم مهسا امینی را کشته آن را بپذیریم یا اینکه از دشمن خود انتظار شنیدن حرف راست را نداشته باشیم.

سردار حاجی‌زاده از آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و برخی دیگر از کشور‌های اروپایی به عنوان بخش دیگری از دشمنان ملت ایران نام برد و اظهار کرد: هنوز آثار مواد شیمیایی که اروپایی‌ها به صدام دادند در ریه‌های بچه‌های جنگ وجود دارد. در شرایطی که غربی‌ها ما را در جنگ تحریم کرده بودند و حتی به ما سیم خاردار هم نمی‌دادند فرانسه به عراق هواپیمای جنگی اجاره می‌داد. بر اساس اسنادی که وجود دارد انگلیسی‌ها بعد از جنگ جهانی اول به خاطر قحطی که در کشورمان به وجود آوردند، باعث شهادت سه میلیون نفر شدند و نفت ما را به غارت می‌بردند و امروز نیز دارند شیطنت می‌کنند. با این اوصاف آیا ما باید BBC وابسته به انگلیس را دشمن بدانیم یا دوست؟ ضرورت دارد که ما سطح دشمن شناسی خود را بالا ببریم تا دوست و دشمن خود را بشناسیم.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه تصریح کرد: گرفتاری امروز ما به خاطر این است که جوانان و نوجوانان کشورمان دوران انقلاب، جنگ، ترور‌ها و دشمنی‌ها را ندیده اند و تاریخ هم خیلی نمی‌خوانند با این اوصاف تصور می‌کنند هر چه دشمن بگوید باید آن را باور کنیم و بپذیریم که این‌ها خودی هستند و در کشور جنایتی اتفاق افتاده است. به هر روی همه ما از فوت خانم امینی متاثر شدیم، اما به خاطر اینکه دشمن را از خودی به درستی تشخیص ندادیم امروز بیش از ۳۰۰ نفر جانباخته و شهید داده‌ایم.

این مطالب را هم ببینید:

وی به پیچیدگی جنگ شناختی و ترکیبی در کشورمان اشاره کرد و گفت: ما در حوزه نظامی دشمن را جدی تلقی کردیم و توانمندی‌های نظامی خود را افزایش دادیم و آمادگی‌ها در این حوزه بالاست؛ از این رو دشمن احساس می‌کند که در حوزه نظامی نمی‌تواند اقدامی علیه ما انجام دهد، چون نتیجه آن را می‌بیند، اما در حوزه امنیتی با ارسال سلاح و ترور‌هایی که انجام می‌شود به صورت دزدکی اقداماتی علیه ما می‌کند.

سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه امروز انگلیسی‌ها، سعودی‌ها، آمریکایی‌ها، کومله و دموکرات هر کاری که از دستشان برمی‌آید علیه کشورمان انجام می‌دهند، افزود: در دوره اوباما و ترامپ تحریم‌های فلج کننده‌ای علیه کشورمان وضع شد. مضاف بر این شاهد ترور سردار قاسم سلیمانی توسط آمریکایی‌ها بودیم و این در حالی است که آمریکا یک فرمانده نظامی را که به صورت رسمی به عراق دعوت شده بود در یک کشور ثالث به شهادت رساند؛ پس آمریکایی‌ها با ما دشمن هستند، اما برخی‌ می‌گویند باید مسئله‌مان را با آمریکا حل کنیم. آیا مسئله با دشمن قابل حل است. آن‌ها به کمتر از نابودی ما راضی نمی‌شوند.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با اشاره به اینکه آمریکایی در منطقه تلاش کردند تا کشور‌ها را تجزیه کنند و تا به امروز نیز به تلاش‌های خود ادامه داده اند، اما شکست خورده اند، تصریح کرد: ما باید خودی را از غیرخودی تشخیص بدهیم و دشمن را بشناسیم، اما سال‌هاست که ما به خاطر این مسائل داریم هزینه می‌دهیم. با این اوصاف خواص ما باید دشمنی‌ها را برای نسل جوان تشریح کنند، اما در این شرایط خواص ما می‌ترسند و ساکت شده‌اند و حرفی نمی‌زنند و احتیاط می‌کنند و مردود شده‌اند.

سردار حاجی‌زاده تصریح کرد: در یک جلسه‌ای بنده دنبال کمیت بودم و علتش هم این بود که می‌گفتم دقت موشک‌ها کافی است و ما بیشتر از آن نمی‌توانیم چرا؟ چون کلاهک یک تنی اگر ۲۰۰ متر هم آن طرف‌تر از هدف بخورد کار تمام است؛ اما رهبری گفتند نه باید موشک‌ها نقطه‌زن شوند و الحمدالله امروز به موشک‌های نقطه‌زن دست یافته ایم و همه دنیا ما را تحسین می‌کنند و برخی از ابرقدرت‌ها هم می‌گویند موشک‌های شما از موشک‌های ما دقیق‌تر هستند و درست هم می‌گویند.

وی با بیان اینکه دشمن کاری کرده که وقتی یک مسئولی در مورد دشمن حرفی می‌زند ما می‌گوییم‌ ای بابا این چه حرفی است که می‌زنی هر چه ما می‌گوییم می‌گویید دشمن. با این اوصاف می‌خواهند کاری کنند که کلمه دشمن از دهن‌ها بیرون برود و ما احساس نکنیم که دشمنی وجود دارد و دشمن به دنبال این است، افزود: ما یک بار رفراندوم برگزار کردیم و مردم به جمهوری اسلامی آری گفتند، اما هیچ کجای دنیا این کار را نمی‌کنند. مضاف بر این هر سال مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت می‌کنند و این خودش یک رفراندوم، تایید و مشروعیت بخشی به نظام است. به هر روی جوانان و نوجوانان ما در مسائل اخیر مقصر نیستند. مقصر ما، خواص و کسانی هستند که باید حرف بزنند و مردم را توجیه کنند؛ البته باید برای برخی از خواص هم کلاس توجیهی بگذاریم.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با اشاره به اینکه معلمین با کمترین حقوق و با دلسوزی تمام مهمترین امانات ملت ایران را در اختیار دارند، گفت: منافقینی که در دهه ۶۰ فعالیت سیاسی می‌کردند اعلام کردند که می‌خواهند وارد فاز مسلحانه شوند، اما امروز و در جریان اغتشاشات اخیر بدون اعلام، شاهد درگیری‌های مسلحانه هستیم. کسی که اسلحه، چاقو و کوکتل مولوتف با خودش می‌آورد این دیگر اعتراض و دعوای خانگی نیست این جنگ است.

سردار حاجی‌زاده بیان کرد: امروز در کشور پیشرانه و اجزای مختلف خودرو ساخته می‌شود، اما در بحث کیفیت مناسب، مصرف کم و قیمت پایین اشکالاتی وجود دارد. خودروساز‌ها ساختار و سازمانی دارند که شاید اگر بخواهند این صنعت را ارتقاء بدهند باید میلی متری پیش بروند، چون این ساختار و سازمان فعلی جوابگوی یک کار کیفی نیست و ما این‌ها را از نزدیک دیده ایم.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه افزود: خودساز‌ها زحمت می‌کشند و تلاش می‌کنند و تولید چند صد هزار خودرو در سال قابل تقدیر است، ولی اینکه باید به جایگاه بالاتری برسیم حتما باید برسیم و حتما می‌توانیم، ولی احساس من این است که ساختار و سازمان فعلی جواب نمی‌دهد و مسئول این کار ما هم نیستیم.

سردار حاجی‌زاده بیان کرد: بعد از سال ۹۷ و خروج آمریکا از برجام و محدودیت واردات قطعات خودرو از اروپا خودروساز‌ها در بومی سازی تلاش کردند و ما و وزارت دفاع هم به آن‌ها کمک کردیم و قطعاتی را که به آن‌ها وابسته بودیم و موجب شده بودند تا خودرو‌ها در پارکینگ بمانند تامین کردیم و این قطعات امروز تامین می‌شوند، ولی اینکه خودروسازی باید ارتقاء یابد بله باید ارتقاء پیدا کند، ولی ما آنجا مسئولیتی نداریم، اما هر موقع کمکی از ما خواستند کمک کردیم و اگر امروز هم از ما بخواهند قطعا بیشتر از این کمک می‌کنیم.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با بیان اینکه در مورد فوت خانم مهسا امینی اگر از همان ابتدا به درستی اطلاع رسانی می‌شد شاید کار به اینجا نمی‌رسید، تصریح کرد: در مورد هواپیمای اکراینی هم ما از همان ساعت اول از موضوع اطلاع داشتیم و می‌دانستیم چه شده، ولی بقیه ستاد‌ها و مجموعه‌ها قبول نکردند و وقتی ما آن‌ها را توجیه کردیم و خودشان به جمع بندی رسیدند بعد از ۴۸ ساعت تصمیم گیری شد.

سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه شرایط ایران، عربستان و مصر در زمان انقلاب ۵۷ تقریبا شرایط یکسانی بوده، افزود: سوال این است که امروز ما در چه جایگاهی قرار داریم و جایگاه مصر کجاست؟ مصر نه تحریم شده و نه علیه اسرائیل حرفی زده. این کشور سالانه هم کمک‌هایی دریافت می‌کند، اما الان کجاست؟ روشن است. امروز چند میلیون گرسنه در خیابان‌های مصر هستند و شبانه در قبرستان‌ها می‌خوابند. در مصر ازدواج تابستانه وجود دارد و دختران را به مدت سه ماه به عقد پول دار‌ها درمی آورند.

شاید از دست داده باشید:

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه بیان کرد: شاید بگویید چرا وضعیت ایران را با عراق، افغانستان و سوریه مقایسه می‌کنیم. اما خوب است بدانید که بدهی خارجی ایران ۸ تا ۱۰ میلیارد دلار است، اما ترکیه ۱۴۰۰ میلیارد دلار بدهی خارجی دارد.

سردار حاجی‌زاده تصریح کرد: ما در حوزه‌های مختلف خوب پیشرفت کرده‌ایم، اما در حوزه‌هایی مثل اقتصاد مشکل داریم که این مشکل هم ناشی از فشار حداکثری و تحریم هاست و دیگری دولتی که هشت سال چشمش به دست خارجی‌ها بوده و به فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی عمل نکرده است؛ اما باید دست به دست هم دهیم و این مشکلات را برطرف کنیم.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه بیان کرد: من نمی‌گویم ضعف نداریم، اما اگر برآیند پیشرفت خودمان را با کشور‌هایی که در زمان انقلاب با ما همتراز بوده اند ارزیابی کنیم باید مقداری انصاف به خرج بدهیم.

سردار حاجی‌زاده افزود: ما به لطف الهی سد‌ها را در انجام کار‌های سخت شکسته ایم و پیش رفته ایم و خاکریز‌ها را فتح کرده ایم؛ منتهی اقتصاد دست کسانی بوده که آن را خوب مدیریت نکردند. با وجود مشکلات، ظرفیت معادن، نفت، گاز و نیروی انسانی نخبه ما بی نظیرند؛ با این اوصاف با ریل گذاری که صورت گرفته و دولتی که روی کار آمده باید کمک کنیم تا از مشکلات عبور کنیم. آیا برای زمان صلح خواص شده‌اید؟ به زعم بنده هر یک از خواص باید پرچمدار یک کاری شوند و شرایط را برای جوانان و نوجوانان توضیح دهند، چون در اتفاقات اخیر برخی از جوانان و نوجوانان فریب خوردند.

سردار حاجی‌زاده اضافه کرد: من در جلسات مختلفی در مدارس با نوجوان‌ها صحبت کردم و می‌خواستم بفهمم که چه می‌گویند که دیدم ابهامات آن‌ها خیلی ساده است و با یک جواب کوتاه متوجه مسائل می‌شوند. با این اوصاف امروز اگر برخی از نوجوانان و جوانان دچار مشکل شده اند به خاطر این است که توجیه نشده اند و جهاد تبیین در مورد آن‌ها اجرا نشده است.

وی افزود: در زمان شیوع ویروس کرونا ما تا واکسن نزدیم نتوانستیم تلفات را کاهش دهیم. جهاد تبیین نیز نوعی واکسن، پیشگیری و بهداشت در مقابل درمان است. ما پیش از هر مسئله‌ای باید نوجوانان را توجیه کنیم و اگر این اتفاق بیافتد دشمن در بیرون هر چه تلاش کند هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با بیان اینکه ما در حوزه موشکی و پهپادی در تراز جهانی هستیم و بسیاری از تجهیزاتی را که در حوزه موشکی داریم کشور‌های دیگر ندارند، تصریح کرد: ما قبلا می‌گفتیم وضع‌مان در منطقه برتر است، اما امروز ما در حوزه هواپیما‌های بدون سرنشین در دنیا مطرح هستیم و در تراز جهانی قرار داریم و در حوزه سامانه‌های پدافندی و راداری و جنگ الکترونیک خودکفا هستیم و بهترین سامانه‌های پدافندی را تولید می‌کنیم. سال گذشته مکنزی خبیث که ترور شهید سلیمانی را فرماندهی کرد گفت که ایران با پهپاد‌هایی که دارد بعد از ۸۰ سال برتری هوایی ما را گرفته است و اخیرا نیز یکی از فرماندهان ناتو اعلام کرد از این پس ما در رزمایش‌هایی که طراحی می‌کنیم نباید فرض بگیریم که برتری هوایی با ماست. با این اوصاف آیا این توانمندی و قدرت همینطوری به وجود آمده است؟ ما با برگزاری جلسات دشمن شناسی به این نتیجه رسیدیم که همه باید نسبت به دشمن یک برداشت داشته باشیم و یکی از رموز موفقیت ما در نیرو همین موضوع بوده است.

سردار  حاجی‌زاده تصریح کرد: امروز اگر می‌خواهیم در حوزه اقتصادی، سیاسی و نظامی موفق شویم و امنیت کشور را بالا ببریم باید برداشت مشترکی از دشمن داشته باشیم؛ اما اینکه عده‌ای آمریکا را دوست بدانند، عده‌ای به پیام، پیغام، خواسته و فراخوان عربستان سعودی لبیک بگویند و عده‌ای منافقین را به جای اینکه جلاد بدانند آن‌ها را مظلوم بدانند خب معلوم است که نمی‌شود. ما اسناد کمی از جنایت‌های دشمنان در اختیار نداریم خواص و نخبگان باید بیایند و این جنایت‌ها را بیان کنند تا همه به برداشت مشترک از دشمن دست یابیم.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با بیان اینکه عده‌ای از خواص که اطلاعات ندارند بهتر است که حرف نزنند و شبهه افکنی نکنند، افزود: امروز حرف زدن راحت است، اما اگر این حرف باعث ایجاد ظلم شود باید در این دنیا و آن دنیا پاسخگو باشیم. من تعجب می‌کنم که بعضی به عنوان سلبریتی به راحتی حرف می‌زنند و اصلا به فکر آخرتشان نیستند و اگر چند روز بعد هم پشیمان شوند مگر می‌شود اتفاقاتی را که افتاده جبران کرد.

سردار حاجی‌زاده در مورد نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیشرفت‌های موشکی نیز بیان کرد: انصافا ما نمی‌توانیم این را به خوبی بیان کنیم که اگر ورود رهبری به حوزه موشکی نبود چه اتفاقی می‌افتاد. معظم‌له در سال‌های جنگ کلنگ کارخانه موشکی را زدند و تحویل دو فروند موشک به وزارت سپاه هم با تایید و پیگیری ایشان اتفاق افتاد. چون در آن مقطع هنوز این موشک‌ها باز نشده بود و بچه‌ها نگران بودند که این موشک‌ها خراب شوند، اما رهبری به بچه‌های صنعت شهید همت تاکید کردند و گفتند شک نکنید، موشک‌ها را باز کنید و ساخت موشک را شروع کنید.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در مقاطع مختلف ما را راهنمایی کردند و ما بیانات و تدابیر ایشان را به عنوان توصیه تلفی نکردیم و علت پیشرفت ما هم همین بوده که گفتیم چشم و انجام دادیم؛ البته رهبری بعضی چیز‌ها را گفته اند و ما متوجه نشده ایم؛ مثلا زمان فروپاشی شوروی موشکی را که ما از کره به قیمت ۲.۵ میلیون دلار می‌خریدیم به ۱۰ هزار دلار کاهش یافته بود و همه داشتند حراج می‌کردند و این در حالی بود که کیفیت موشک‌های شوروی با موشک‌های کره قابل مقایسه نبود و کیفیت بی نظیری داشتند. با این اوصاف شهید طهرانی مقدم، بنده و دیگران می‌گفتند که باید این موشک‌ها را بخریم و در ستاد کل هم می‌گفتند خیلی عالی است بخرید، اما تنها کسی که جلوی این کار را گرفت رهبری بودند، چون می‌دانستند اگر ما موشک می‌خریدیم دیگر دنبال ساخت نمی‌رفتیم. رهبر معظم انقلاب اسلامی از ابتدا صنعت موشکی را هدایت کردند و آینده را دقیق دیدند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.