آشوب در مرزها و استفاده از تروریست‌ها؛ غربی‌ها این گروه را مسلح می‌کنند؟

یک فعال سیاسی گفت: غربی‌ها بعد از پایان کامل اعتراضات به سمت استفاده از گروه‌های ترورستی و ناآرام‌کردن مرزها و حتی واردکردن برخی گروه‌های اپوزیسیون به فاز مسلحانه می‌روند مانند اقدامات منافین در دهه شصت بروند.

به گزارش تازه‌نیوز، فشارهای بی‌سابقه غربی‌ها حکایت از نوعی تقابل آشکار دارد که علاوه بر آنکه برجام را معلق نگاه داشته است، نوع مناسبات میان غربی‌ها با ایران را هم دچار تفاوت‌هایی نسبت به گذشته کرده است. اما هدف غربی‌ها از تشدید مستمر فشارها بر ایران چیست و آنها می‌خواهند به چه چیزی برسند؟

حسین کنعانی‌مقدم، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی درباره این موضوع گفت: «غربی‌ها از طرح شورش از درون و فشار از بیرون ناامید شده‌اند و می‌خواهند فشارهای حداکثری را از بیرون و آن هم با اجماع جهانی و ابزارهای قانونی دنبال کنند و اجازه ندهند موقعیت به دست‌آمده‌شان در فضای مجازی را از دست بدهند. غرب در تلاش است تنور شورش در ایران را گرم نگاه دارد تا با فشار حداکثری امتیازات بیشتری از ایران بگیرد اما می‌بینیم که مردم با توطئه‌های غربی‌ها و صهیونیست‌ها همراهی نکردند».

او در پاسخ به این پرسش که در صورت فروکش‌کردن کامل اعتراضات در ایران غربی‌ها به چه سمتی پیش خواهند رفت، بیان کرد: «من تصور می‌کنم غربی‌ها بعد از پایان کامل اعتراضات به سمت استفاده از گروه‌های ترورستی و ناآرام‌کردن مرزها و حتی واردکردن برخی گروه‌های اپوزیسیون به فاز مسلحانه می‌روند مانند اقدامات منافین در دهه شصت بروند. من تصور می‌کنم غربی‌ها دیگر به سمت استفاده از ابزار دیپلماسی در قبال ایران نمی‌روند».

بیشتر بخوانید:

به نقل از نامه‌نیوز، این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه در شرایط پس از اعتراضات ایران به چه سمتی می‌رود، اظهار کرد: «به نظر می‌رسد درهای مذاکره باز می‌ماند و ایران میز مذاکره را ترک نمی‌کند اما  جمهوری اسلامی حتما پاسخ‌هایی قاطع به تهدیدها و توطئه‌های غربی‌ها خواهد داد و سیاست ایستادگی و مقاومت بیش از پیش پیگیری خواهد شد».

کنعانی‌مقدم در پایان درباره احتمال وقوع جنگ هم گفت: «خیلی وقت است که میان ایران آمریکا البته در خارج از مرزها جنگ در جریان است اما بعید می‌دانم آمریکا با طناب پوسیده صهیونیست‌ها وارد جنگ مستقیم با ایران شود زیرا می‌داند اگر چنین تصمیمی بگیرد، چه هزینه‌های گزافی را باید بپردازد».

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.