قاتل دو بسیجی مشهدی: تصور می‌کردم این افراد دشمن من هستند!

پسر جوانی که در جریان جنایتی هولناک ۲جوان بسیجی را در مشهد با ضربات چاقو به شهادت رسانده و ۴نفر دیگر را مجروح کرده است به اتهام محاربه در دادگاه انقلاب اسلامی مشهد محاکمه شد.

به گزارش تازه‌نیوز، به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، متهم که مجید نام دارد روز پنجشنبه ۲۶ آبان ماه امسال در خیابان حرعاملی مشهد با چاقو به ۲بسیجی به نام‌های دانیال رضا‌زاده و حسین زینال‌زاده حمله کرد و آنها را به شهادت رساند. او سپس ۴ نفر دیگر را نیز مجروح کرد و از محل حادثه گریخت. ۲روز از این جنایت گذشته و تحقیقات گسترده‌ای برای دستگیری قاتل آغاز شده بود که او همراه ۳نفر از اتباع خارجی در استان سمنان دستگیر و به مشهد منتقل شد.

به نقل از همشهری، وقتی متهم تحت بازجویی قرار گرفت به قتل ۲جوان بسیجی اعتراف کرد و در این شرایط بود که پرونده اتهامی او با صدور کیفرخواست به اتهام محاربه به دادگاه انقلاب ارسال شد. در جلسه محاکمه که صبح دیروز در جلسه رسیدگی به این پرونده که در دادگاه انقلاب اسلامی مشهد به ریاست قاضی سیدهادی منصوری برگزار شد، ابتدا قاضی قناد به‌عنوان نماینده دادستان به دفاع از کیفرخواست پرداخت و گفت: وضعیت سلامت روحی متهم از سوی پزشکی قانونی تأیید شده و او به قصد جان مأموران حافظ امنیت، ۲ تن از بسیجیان را شهید و ۴ نفر دیگر را مجروح و در همه مراحل تحقیقات به جرم خود اعتراف کرده است.

نماینده دادستان در ادامه فیلم کوتاهی حاوی حمله به کلانتری، آتش زدن مأمور نیروی انتظامی، تعرض به شهروندان، ایجاد راهبندان، پرتاب مواد آتش‌زا ازجمله کوکتل مولوتف، آتش زدن وسایل نقلیه خصوصی و دولتی و تصاویر لحظه حمله متهم به ۶ نفر ازجمله شهید دانیال رضازاده و شهید حسین زینال‌زاده را پخش کرد.

در ادامه این جلسه تعدادی از شاکیان در جایگاه قرار گرفتند و شکایت‌شان را مطرح کردند. یکی از مجروحان حادثه گفت: من برای کمک به این شهیدان به صحنه نزدیک شدم که توسط متهم مورد حمله قرار گرفته و زخمی شدم. مادر یکی از شهدا نیز گفت: من همین یک پسر را داشتم و او تمام امید من بود.اما اگر فرزند دیگری نیز می‌داشتم در راه خدا و مردم عزیز اهدا می‌کردم و امروز تمام این بچه‌ها مانند فرزندان من هستند.

در ادامه این جلسه به دستور رئیس دادگاه یکی از شاهدان به بیان جزئیات روز حادثه پرداخت و گفت: در روز حادثه پس از آنکه متهم، ۲تن از دوستانمان را به شهادت رساند؛ در حال فرار نیز هر فرد دیگری را که سر راهش قرار داشت با چاقو می‌زد و سپس متواری شد درحالی‌که مردم همه دچار وحشت شده و ترسیده بودند و مغازه‌دارها از ترس و وحشت به‌وجود آمده توسط متهم، فروشگاه‌های خود را تعطیل کردند.

پس از اظهارات چند نفر از شاهدان، متهم در جایگاه ایستاد و به دفاع از خودش پرداخت. او گفت: اتهاماتم را قبول دارم. راهم را اشتباه رفتم، قبول دارم اشتباه کردم و حس نفرت عمومی از این کارم را درک می‌کنم. فکرم و باورهایم غلط بود. تصور می‌کردم این افراد دشمن‌من هستند، چاقو را در دست خود پنهان کرده بودم و نفهمیدم چه اتفاقی افتاد و الان منتظرم هر چه زودتر مجازات شوم. متهم ادامه داد: تحت‌تأثیر فضای مجازی بودم. از نظر روحی سلامت هستم و پیج‌هایی که اخبار نادرست منتشر می‌کردند را دنبال می‌کردم. الان به این نتیجه رسیدم این افرادی که اغتشاش می‌کنند در اشتباه هستند. در ادامه این جلسه وکیل مدافع متهم به دفاع از او پرداخت و در نهایت متهم برای اخذ آخرین دفاع بار دیگر در جایگاه ایستاد. او گفت: اتهامات خود را قبول دارم و ازخانواده شهدا می‌خواهم حلالم کنند. براساس این گزارش با پایان این جلسه قضات دادگاه وارد شور شدند و قرار است به‌زودی رأی این پرونده صادر شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.