آمار جهانی کرونا امروز چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱

آخرین آمار جهانی فوت و ابتلا به کرونا برای امروز چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ منتشر شد.

به گزارش تازه‌نیوز، بنابر جدیدترین آمار رسمی همه‌گیری کرونا، مجموع مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در جهان تاکنون به ۶۴۷ میلیون و هفت هزار و ۸۶۹ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۶۳۸ هزار و ۶۹۱ بیمار کووید- ۱۹ نیز تایید شده است.

به نقل از ایسنا، بر اساس تازه‌ترین داده‌ها در جدول پاندمی کرونا، طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۸۱ هزار و ۷۹۰ ابتلای جدید به کووید در جهان ثبت و به آمار قبلی افزوده شده است.

همچنین براساس جدول جهانی “ورلداُمتر”، آمریکا با بیش از ۱۰۰.۵ میلیون مبتلا و عبور از ۱.۱ میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد.

در اروپا نیز هم اکنون فرانسه با ثبت بیش از ۳۷.۷ میلیون مبتلا تا این لحظه رکورددار ابتلا در بین کشورهای این منطقه است و روسیه با گذشتن از آمار ۳۹۱ هزار قربانی، هم اکنون بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در بین کشورهای اروپایی دارد.

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (چهارشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان
۱ ایالات متحده ۱۰۰,۵۳۲,۷۱۱ ۱,۱۰۵,۰۴۹
۲ هند ۴۴,۶۷۳,۳۷۹ ۵۳۰,۶۲۰
۳ فرانسه ۳۷,۷۷۸,۴۱۷ ۱۵۸,۸۵۹
۴ آلمان ۳۶,۴۶۳,۴۸۵ ۱۵۷,۷۹۱
۵ برزیل ۳۵,۲۶۸,۲۵۵ ۶۸۹,۷۱۷
۶ کره جنوبی ۲۷,۰۹۸,۷۳۴ ۳۰,۵۰۶
۷ ژاپن ۲۴,۶۵۴,۷۷۰ ۴۹,۴۳۴
۸ ایتالیا ۲۴,۲۶۰,۶۶۰ ۱۸۱,۰۹۸
۹ انگلیس ۲۴,۰۰۰,۱۰۱ ۱۹۶,۸۲۱
۱۰ روسیه ۲۱,۵۸۴,۷۴۰ ۳۹۱,۹۴۳

همچنین ایران با مجموع هفت میلیون و ۵۵۹ هزار و ۶۶۴ مورد ابتلا و ۱۴۴ هزار و ۶۳۳ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه هجدهم در جدول جهانی کرونا قرار دارد.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۸ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.