افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان به تاخیر افتاد؟

یک عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تعویق اعمال افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان دولتی خبر داده بود.

به گزارش تازه‌نیوز، در حالی که قرار بود افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان دولتی از مهرماه اعمال و از آبان پرداخت شود، اما براساس اعلام جدید دولت و مجلس، پرداخت‌ها احتمالاً از آذر آغاز خواهد شد.

به نقل از اقتصادنیوز، افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت در ۱۶ آبان ابلاغ شد و قرار بود در حقوق این ماه اعمال شود. رئیس سازمان برنامه و بودجه ۲۸ آبان وعده داده بود که مابه‌التفاوت حقوق ماه مهر نیز با حقوق آبان پرداخت می‌شود.

با وجود وعده مسعود میرکاظمی، معوقات مستمری‌بگیران و بازنشستگان برخی دستگاه‌ها با حقوق آبان واریز نشد.

پیش‌تر نیز یک عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تعویق اعمال افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان دولتی خبر داده بود. براساس اظهارات جبار کوچکی‌نژاد در تاریخ ۱۴ آبان، با توجه به اینکه دولت در آبان نمی‌تواند معوقات را واریز کند، ماه آذر افزایش حقوق دو ماه قبل را نیز پرداخت می‌کند.

این مطالب را هم ببینید:

بر اساس اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری در تاریخ ۳۰ آبان، با توجه به عدم بارگذاری اطلاعات افزایش مبلغ عائله‌مندی و اولاد توسط دستگاه‌ها، افزایش حق عائله‌مندی، اولاد و معوقات مهر و آبان همراه با حقوق آذر پرداخت خواهد شد.

روز ۷ آذر، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس باتوجه به اعمال نشدن افزایش حقوق کارکنان دولت در ماه‌های مهر و آبان گفته که کمیسیون اجتماعی این موضوع را پیگیری می‌کند.

مهدی عیسی‌زاده گفته استدلال دولت برای اجرا نشدن قانون افزایش حقوق کارکنان در آبان این بود که دستگاه‌های اجرایی اطلاعات خود را ثبت نکرده‌اند، حال اینکه دولت از ابتدای سال به کامل بودن سامانه مربوطه اشاره داشت.

به گفته رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، این موضوع در کمیسیون اجتماعی پیگیری شده و دولت قول داده که افزایش حقوق کارکنان در آذر اعمال و معوقات مهر و آبان هم پرداخت شود. او ابراز امیدواری کرده که دولت این‌بار به وعده خود عمل کند.

بر این اساس قرار بود مبلغ یک میلیون و ۵۰ هزار تومان به اضافه امتیازی که مجلس آن را پذیرفت به حقوق شاغلان و و ۹۰۰ هزار تومان به حقوق بازنشستگان اضافه شود، عائله‌مندی ۵۰ درصد رشد و حق اولاد نیز ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.