رشد شاخص بورس چهارشنبه ۹ آذر

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۳هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش تازه‌نیوز، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه، بیش از ۴میلیارد و ۹۵۱میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر ۲هزار و ۷۹۷میلیارد تومان در بیش از ۲۸۳هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۳هزار و ۱۶۷ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۱۷هزار و ۳۷۱واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی و معدنی و صنعتی گل گهر شد و در مقابل شرکت‌های ایران خودرو، بانک ملت و سایپا با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۲میلیارد و ۸۰۳میلیون ورقه به ارزش ۷هزار و ۱۶۹میلیارد تومان در ۱۷۶هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۷واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۸ هزار و ۶۹۱واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی صنعتی مینو، تولیدات پتروشیمی قائد بصیر و بیمه دی شد و در مقابل شرکت‌های بیمه پاسارگاد، آهن و فولاد غدیر ایرانیان و پویا زرکان آق دره بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.