جام جهانی خونین ۲۰۲۲ قطر؛ چند نفر کشته شدند؟

کشته شدن کارگران مهاجر در روند آماده‌سازی قطر برای میزبانی جام جهانی، جنجال‌های زیادی درست کرد و مردم جهان را به واکنش و اعتراض واداشت.

به گزارش تازه‌نیوز، به دلیل کشته شدن کارگران زیادی در قطر، این جام‌جهانی خونین و جنجالی شد. حالا سرانجام مقامات قطری به کشته شدن انسان‌های بی‌گناه اعتراف کردند و یکی از روسای جام‌جهانی مرگ کارگران مهاجر را تایید کرد، اما با رقمی بسیار کمتر از تعدادی که کارشناسان تخمین زده بودند.

به نقل از خبر ورزشی، حسن الثوادی، در مصاحبه با پیرز مورگان در برنامه Talk TV بدون سانسور گفت: «رقم دقیق را در دست ندارم اما حدوداً ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر کشته شدند. سه نفر در اثر کار مستقیم برای زیرساخت‌های جام‌جهانی و تعداد بسیار بیشتر در مجموع ساخت و سازها. همه چیز در قطر در حال پیشرفت است و هر سال استانداردهای بهداشتی و ایمنی ما بهبود پیدا می‌کند. حتی اتحادیه‌های کارگری سوئیس و آلمان هم پیشرفت ما در این زمینه را تحسین کرده‌اند.»

آمارها مجموع مرگ و میرهای کارگران مهاجر را تا ۱۵۰۰۰ مورد تخمین می‌زنند. سازمان عفو بین‌الملل صراحتا اعلام کرد که تا زمانی که تمام سوءاستفاده‌ها از کارگران مهاجر اصلاح نشود این جام جهانی مورد تردید خواهد بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.