پلنگ وحشی ساختمان مسکونی را به هم ریخت +ویدئو و جزئیات

نیروهای حیات وحش در ایالت مهاراشترا هند پس از ۱۰ ساعت تلاش موفق شدند یک پلنگ وحشی را که وارد یک مجتمع مسکونی شده و به ساکنان حمله کرده بود به دام بیندازند.

به گزارش تازه‌نیوز، یک پلنگ به صورت مخفیانه وارد یک مجتمع مسکونی در منطقه کالیان در ایالت مهاراشترا هند شد و منجر به وحشت ساکنان خانه شد.

به نقل از فرارو، در حمله پلنگ نر بالغ سه نفر از جمله یک افسر جنگل و حیات وحش زخمی شدند. نزدیک به ۱۰ ساعت طول کشید تا این حیوان به دام نیرو‌های حیات وحش و جنگل بیفتد. پلنگ پس از آن پارک ملی سانجی گاندی (SGNP) منتقل شد.

منوهار گایکواد و راجیو پاندی دو تن از مجروحان این حادثه هستند. دینش گوپتا از مقامات حیات وحش نیز زمانی که در عملیات جستجو و نجات شرکت کرد مورد حمله قرار گرفت.

ساکنان محلی گفتند که پلنگ برای اولین بار حوالی ساعت ۸ صبح مشاهده شد و همچنان در داخل و اطراف منطقه مسکونی پرسه می‌زد.

کیران گوپتا، یکی از ساکنان ساختمان، ادعا کرد که این اولین بار است که یک پلنگ در یک محله مسکونی در کالیان مشاهده می‌شود.

وی افزود: بعضی از همسایه‌های ما صبح زنگ خطر را به صدا درآوردند که یک پلنگ را دیده‌اند. در ابتدا فکر کردیم که این یک شایعه است، اما بعد متوجه شدیم که راجیو مورد حمله قرار گرفته است.

ماموران جنگل حدود ساعت ۱۰ صبح به محل رسیدند و به دنبال آن کل ساختمان پلمپ شد. به ساکنانی که در داخل بودند گفته شد که در خانه بمانند، در حالی که به ساکنان بیرون اجازه ورود به خانه هایشان داده نشد.

ویدئو‌ها و تصاویری از این حیوان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. در یکی از این ویدئوها، پلنگ در حال نگاه کردن از یکی از پنجره‌های ساختمان دیده می‌شود.

یکی از ساکنان ساختمان گفت: من خودم را به همراه اعضای خانواده‌ام داخل آپارتمانمان حبس کردم… پلنگ به درب خانه آمد و ۲۰ دقیقه نشست و سپس از پله‌ها بیرون رفت. بین ساعت ۱۱ صبح تا ۱ بعد از ظهر، حداقل چهار بار حیوان را دیده بودم.

مقامات جنگل گفتند که آن‌ها بعد از ساعت ۶ بعد از ظهر توانستند حیوان را آرام کنند و از آنجایی که این حیوان به یک ساختمان مسکونی نفوذ کرد، عملیات دشوارتر شد.

سانتوش ساسته از مقامات حیات وحش منطقه گفت: از آنجایی که حیوان در حال حرکت بود، ابتدا مجبور شدیم آن را در گوشه‌ای به دام بیندازیم. تمام مبادی ورودی و خروجی را بستیم و به دنبال آن ماموران جنگل وارد ساختمان شدند. سپس ما توانستیم به پلنگ آرامبخش شلیک کنیم و حیوان را بیرون بیاوریم.

مسئولان جنگل اکنون DNA این حیوان را مطابقت می‌دهند تا بررسی کنند که آیا پلنگ جدیدی است که به این منطقه مهاجرت کرده است یا خیر.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.