دیدار بایدن و مکرون برای اولین بار در کاخ سفید/ تلاش برای سرپوش گذاشتن بر اختلافات

بایدن درباره فرانسه گفت: قرن‌ها برای ترسیم راهی به سوی جهانی با آزادی، فرصت‌ها، عزت و صلح بیشتر گرد هم آمدیم.

به گزارش تازه نیوز، درحالی که تصمیم آمریکا برای ارایه کمک های جدید (یارانه) برای محصولات ساخت این کشور، نارضایتی و اختلاف نظر با اروپا را به دنبال داشته است، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و امانوئل مکرون همتای فرانسوی او در دیدار با یکدیگر تلاش کردند تا با تمجید از روابط پاریس و واشنگتن بر این اختلافات سرپوش بگذارند.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، بایدن که برای اولین بار است در سمت رئیس جمهور از مکرون در آمریکا میزبانی می‌کند، ابراز عقیده کرد که دو کشور در حال شکست دادن ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در جنگ اوکراین هستند.

بایدن درباره فرانسه گفت: قرن‌ها برای ترسیم راهی به سوی جهانی با آزادی، فرصت‌ها، عزت و صلح بیشتر گرد هم آمدیم.

این مطالب را هم ببینید:

وی همچنین فرانسه را به عقیده خودش “نزدیک‌ترین متحد و یک دوست تزلزل ناپذیر در آزادی” خواند و “از قدرت و سرزندگی ماندگار دوستی بین پاریس و واشنگتن” تمجید کرد.

رئیس جمهور فرانسه نیز بیان کرد: “دو کشور باید بار دیگر در پی تهاجم روسیه به اوکراین با هم برادر شوند و برای حفاظت از دموکراسی‌ها در هر دو سوی آتلانتیک همکاری کنند.”

مکرون روز سه‌شنبه به وقت محلی برای دومین بار از زمان آغاز ریاست جمهوری‌اش در سال ۲۰۱۷، وارد واشنگتن شد.

بایدن ۸۰ ساله و مکرون ۴۴ ساله در برنامه‌های بین المللی بارها با یکدیگر دیدار کرده‌اند اما این نخستین بار است که آنها قرار است به مدت طولانی با یکدیگر گفتگو کنند.

این دو رهبر چهارشنبه شب در یک رستوران ایتالیایی به نام “فیولا ماره” در منطقه تاریخی جورج تاون در یک حرکت نمادین خوشامد گویی با یکدیگر شام خوردند.

بر اساس گزارش ها، انتظار می رود مکرون در دیدار با بایدن نگرانی های فرانسه و اروپا را در مورد کمک های دولتی آمریکا (یارانه) به ارزش ۴۰ میلیارد دلار برای محصولات ساخت این کشور، مطرح کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.