هم‌بازی شهاب حسینی پله‌های ترقی را طی کرد و پُست گرفت! +عکس

مجتبی امینی ارمکی، بازیگر فیلم «دلشکسته» و «رسوایی» بود که تصویرش در جریان تهاجم به اماکن دیپلماتیک انگلستان منتشر شد.

به گزارش تازه‌نیوز، آیا چهره دبیر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر برایتان آشنا نیست؟ تنها کمی تفکر و حافظه تصویری خوب کافی است تا بتوانید این شمایل نورانی را در میان مهاجمان به سفارتخانه انگلستان در آذر سال ۱۳۹۰ شناسایی کنید.

به نقل از اعتمادآنلاین، مجتبی امینی ارمکی، بازیگر درجه چندم فیلم‌های سفارشی، اگر کمی زودتر در میان مهاجمان به سفارت انگلیس (بخوانید ماجراجویی ۱.۳ میلیون پوندی با جیب مردم) شناسایی می‌شد، زودتر از این‌ها می‌توانست در چرخه قدرت جانمایی شود. در واقع هیچ منطقی به اندازه تصویر معروف امینی حین پیش‌نمازی در شب حمله و در جوار سفارتخانه بریتانیا نمی‌توانست روال توزیع قدرت در ایران را چنین غرا و رسا توصیف کند.

مجتبی امینی ارمکی، بازیگر درجه چندم فیلم «دلشکسته» و «رسوایی» بود که تصویرش در جریان تهاجم به اماکن دیپلماتیک انگلستان منتشر شد. البته چگونگی رسیدن از درجه سیاهی لشکری به کرسی ریاست این جشنواره سابقا مهم سینمایی نیز جالب توجه است‌. امینی تا انتهای دهه نود، به مدد تهیه‌کنندگی دو فصل از سریال «گاندو»، انعکاس دادن اظهارنظرهایش در توییتر و انتصاب به هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی و همچنین سرپرستی معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، توسط خبرگزاری‌های اصولگرا کمی شناخته‌تر شد تا اینکه در سال ۱۴۰۰ به ریاست حوزه فرهنگی ستاد ابراهیم رئیسی، منصوب شد.

این مطالب را هم ببینید:

همانطور که انتظار هم می‌رفت این خوان تا سال‌های سال برای امینی نعمت دارد. چنانچه او امسال و در خلوت‌ترین جشنواره ادوار اخیر، به سمت دبیری مهم‌ترین رویداد سینمایی کشور یعنی جشنواره فجر، منصوب شده است.

رزومه سینمایی او بیشتر در مقام تهیه کننده و مدیر تولید پررنگ است. هرچند که در فیلم «رسوایی» مسعود ده‌نمکی سکانس‌های کوتاهی با بازی او نمایش داده شد اما شاید برای‌تان جالب باشد که جز چهره‌های هم‌شکل و هم‌فکر چون ده‌نمکی، امینی با چهره‌های شبه‌روشنفکر جریان سینمایی کشور چون هومن سیدی نیز همکاری داشت. در سال ۸۹، در مقام تهیه‌کننده و در فیلم «آفریقا» که سیدی کارگردان و بازیگر آن بود‌!

مجتبی امینی ارمکی سفارت

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.