کشف مومیایی‌هایی دفن شده با زبان طلا! +تصاویر

مومیایی‌هایی با زبان‌هایی از جنس طلا در مصر کشف شده‌اند.

به گزارش تازه‌نیوز، باستان‌شناسان مصری مقبره‌های باستانی حاوی مومیایی‌ هایی با زبان‌ های طلایی در دهانشان کشف کرده‌اند که نشانه‌ای اسطوره‌ای از احتمالی برای زندگی پس از مرگ است. مقامات این کشور می گویند تعدادی مومیایی در گورستان «قویسنا» (Qewaisna)، با صدها مقبره از دوره های مختلف در تاریخ این کشور پیدا شده است. تصور می‌شود که زبان واقعی آن‌ها در حین مومیایی کردن برداشته می‌شد و با طلا جایگزین می‌شد تا متوفی بتواند در زندگی پس از مرگ با اوزیریس صحبت کند.

کشف مومیایی‌هایی با زبان‌هایی از جنس طلا در مصر
در اساطیر مصر، اوزیریس ارباب دنیای زیرین و قاضی مردگان و یکی از مهمترین خدایان مصر باستان است. طبق این افسانه، اوزیریس کشته و قطعه قطعه شد و هر ان قطعات در سراسر مصر پراکنده شدند. ایزیس، خواهر و همسر اوزیریس، پس از یافتن تمام قطعات و سالم کردن دوباره شوهرش، توانست او را زنده کند. اعتقاد بر این است که داشتن یک زبان از جنس طلا ممکن است به مردگان اجازه دهد تا اوزیریس را متقاعد کند تا به روح آنها رحم کند.

به گفته دکتر مصطفی وزیری، دبیرکل شورای عالی باستان شناسی مصر، این مومیایی‌ ها با زبان‌ های طلایی در وضعیت نامناسبی قرار دارند. برخی از آنها با زبان های طلایی یافت شدند، در حالی که برخی دیگر با ورقه های نازک طلا پوشانده شدند و در تابوت های چوبی قرار گرفتند.

کشف مومیایی‌هایی با زبان‌هایی از جنس طلا در مصر

برخی دیگر زیر پوشش‌های کتانی مورد استفاده فرآیند مومیایی کردن با طلا لعاب داده می‌شدند. همچنین تراشه های طلا به شکل سوسک و گل نیلوفر آبی و همچنین تعدادی زیور آلات تدفین، هاون سنگی و سفال یافت شد که احتمالاً برای مومیایی کردن نیز استفاده می شد.

این کشفیات در صفحه فیس بوک وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر اعلام شد. اما مشخص نیست چه تعداد مومیایی تازه پیدا شده است یا چه تعداد از آنها دارای زبان طلایی بوده اند.

زبان های طلایی، معمولا در میان مومیایی های مصر باستان یافت می شود. در فوریه سال گذشته، محققان از کشف یک مومیایی با زبان طلایی در «تاپوسیریس ماگنا» (Taposiris Magna)، یک محل دفن ۲,۰۰۰ ساله در مصر خبر دادند.

منبع: روزیاتو

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.