چراغ سبز روسیه به بایدن: پوتین آماده گفت‌وگو با آمریکاست

سخنگوی کرملین گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه آماده گفتگو با واشنگتن است، اما تلاش ها برای مذاکره با ناتو، سازمان امنیت و همکاری اروپا و ایالات متحده ناموفق بوده است.

به گزارش تازه‌نیوز، ولادیمیر پوتین آماده گفتگو با آمریکاست، اما تلاشها برای مذاکره با ناتو بی نتیجه بوده است.

به نقل از شفقنا، دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه روز جمعه در کنفرانس خبری خود پاسخ به سوالی در مورد صحبت های بایدن در مورد امکان مذاکره با روسیه تنها در صورت خروج این کشور از اوکراین گفت: بله او در واقع منظورش همین موضوع بوده، اما این مسئله امکان پذیر نیست، عملیات ویژه نظامی در حال جریان است. ولی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه آماده گفتگو با واشنگتن است، اما تلاش ها برای مذاکره با ناتو، سازمان امنیت و همکاری اروپا و ایالات متحده ناموفق بوده است.

پسکوف به خبرنگاران گفت: رئیس‌جمهور روسیه همیشه برای دستیابی به اهدافمان، برای مذاکرات آماده بوده، هست و خواهد بود.

این مطالب را هم ببینید:

وی یادآور شد که این رئیس جمهور روسیه بود که حتی قبل از شروع عملیات ویژه تلاش کرد تا مذاکرات را با ایالات متحده، ناتو و سازمان امنیت و همکاری اروپا آغاز کند. او گفت: می دانید که ابتکار عمل متقابل دریافت نکردیم.

پسکوف در ادامه به خبرنگاران گفت: ایالات متحده هنوز سرزمین های جدید روسیه را به رسمیت نمی شناسد. و البته این به طور قابل توجهی جستجو برای نوعی زمینه متقابل را پیچیده می کند. زمینه هایی که برای گفتگوی متقابل امکان پذیر است.

سخنگوی کرملین همچنین ادامه داد: البته، ارجح ترین راه برای دستیابی به منافع ما از راه های دیپلماتیک صلح آمیز خواهد بود.

لازم به ذکر است پیش از این بایدن در یک نشست خبری مشترک با ماکرون اعلام کرده بود، آماده گفت‌وگو با پوتین به منظور پایان دادن احتمالی جنگ اوکراین است، اما هیچ برنامه فوری برای تماس با او ندارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.