اخبار مهم برای بورس امروز یک‌شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱

مهم‌ترین اخبار و سیگنال برای بورس امروز یک‌شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ کدام است؟

به گزارش تازه‌نیوز، بورس روند خنثی هفته گذشته خود را در شروع هفته جاری ادامه داد. نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با نوسان اندک ۰.۰۳ درصدی، ۳۴۸ واحد رشد کرد و به محدوده یک میلیون و ۴۱۷ هزار و ۷۱۹ رسید.

شاخص کل هم‌وزن هم در این روز، عملکردی مشابه شاخص کل داشت با این تفاوت که روز را با نوسان اندک در بخش سرخ‌رنگ دامنه نوسان به پایان رساند. نماگر هم‌وزن بازار سرمایه با ۰.۰۲ درصد کاهش به میزان ۹۷ واحد از ارتفاع خود کاست و در محدوده ۴۱۳ هزار و ۱۸ واحد باقی ماند.

به نقل از تجارت نیوز، امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روندی متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز عملکردی نوسانی و رو به تعادل از خود نشان دهد.

قابلیت عرضه همه خودروهای پرتیتراژ در بورس کالا

رئیس سازمان بورس گفت: همه خودروهای پرتیراژ قابلیت عرضه در بورس را دارند. مجید عشقی با بیان اینکه اصلاح ساختار مالی خودروسازها به مرحله سختی رسیده است، اظهار کرد: زیان انباشته‌ای که در دو شرکت خودروساز ایجاد شده اصلاح ساختار مالی را دشوار کرده است.

عرضه انبوه خودروهای پرتیتراژ در بورس کالا به طور کامل پتانسیل تاثیرگذاری چشمگیر بر صورت‌های مالی به شکل افزایش سودآوری و کاهش زیان سنگین انباشته دو غول خودروسازی کشور یعنی ایران‌خودرو و سایپا را داراست.

وزارت صمت: گرانی سیمان صحت ندارد

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تکذیب نرخ‌های ۷۰ تا ۸۰ هزار تومانی قیمت هر پاکت سیمان، تاکید کرد: قیمت سیمان در هفته‌های گذشته نه تنها افزایش نداشته است، بلکه با کاهش نیز مواجه شده است.

عدم افزایش نرخ سیمان ممکن است انتظارات اهالی بازار سرمایه در راستای افزایش قیمت سهام این گروه را تغییر دهد و باعث منفی‌شدن نمادهای سیمانی شود.

احتمال ارائه لایحه بودجه سه دوازدهم برای سال ۱۴۰۲

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت می‌تواند لایحه برنامه توسعه هفتم را به مجلس ارسال کند و بعد لایحه بودجه را به صورت سه دوازدهم بفرستد که این امر قانونی بوده و نیز مسبوق به سابقه است.

بورس در انتظار انتشار جزئیات مهم و تاثیرگذار لایحه بودجه است. تصویب لایحه بودجه بر تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر بازار سرمایه اثرگذار خواهد بود.

یک بازار جدید به فرابورس اضافه شد؛ تصویب مقررات راه‌اندازی «بازار توافقی»

با تصویب مقررات مربوط به معاملات بازار توافقی فرابورس ایران توسط هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، یک بازار دیگر به بازارهای فرابورس ایران افزوده شد. شرکت‌های متقاضی در این بازار درج شده و قابل معامله خواهند بود.

ورود یک بازار جدید ممکن است در جهت ورود نقدینگی بیشتر به سمت بازارهای مالی عمل کند. بدین ترتیب چرخش نقدینگی بین بازارهای مختلف مانند بازار سرمایه، بورس کالا، و بازار جدید شکل گرفته تحت عنوان بازار توافقی باعث افزایش پویایی و رونق معاملات می‌شود.

عرضه ۳،۳۶ درصد ایران خودرو به صورت عمده

بلوک ۳،۳۶ درصدی ایران‌خودرو توسط بانک صادرات ایران با قیمت پایه ۵،۰۰۰ ریال در روز یکشنبه هفته آتی مورخ ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۱ عرضه می‌شود.

معاملات بلوکی خودروسازان از دغدغه‌های همیشگی اهالی بازار سرمایه‌ به شمار می‌رفت. حال گویا بالاخره این طرح آغاز شده است. عرضه بلوکی سهام باعث افزایش شناوری سهم خواهد شد و به گردش بیشتر جریان دادوستدها کمک شایانی خواهد کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.