تاج سلطنتی انگلیس به مکانی محرمانه منتقل شد

در آستانه مراسم تاجگذاری چارلز سوم، تاج سلطنتی انگلیس به منظور مرمت و اصلاح، به مکانی محرمانه منتقل شد.

به گزارش تازه‌نیوز، کاخ باکینگهام اعلام کرد که در آستانه مراسم تاجگذاری چارلز سوم، تاج سلطنتی انگلیس به منظور اعمال اصلاحات و به طور مشخص تغییر اندازه، به مکانی نامشخص منتقل شد.

به نقل از مهر، این تاج که متعلق به قرن هفدهم است، گل سرسبد جواهرات سلطنتی انگلیس محسوب شده و در برج لندن به نمایش گذاشته شده و هر ساله میلیون‌ها بازدیدکننده از آن دیدن می‌کنند. این تاج از یک کلاه لبه‌دار ارغوانی و نواری از جنس خز مزین‌شده با یاقوت، ساخته شده است. طول این تاج بیش از ۳۰ سانتیمتر بوده و قاب زراندود پیرامون آن، ۲.۲۳ کیلوگرم وزن دارد.

تاریخچه تاج

پادشاهان از قردن یازدهم، همواره از نسخه‌هایی از این تاج استفاده می‌کردند. پس از آنکه مجلس عوام در سال ۱۶۴۹، پادشاهی را منحل و در جریان جنگ داخلی، انگلیس را یک جمهوری اعلام کرد و تاج اصلی در آتش ذوب شد، نسخه کنونی این تاج در سال ۱۶۶۱ به عنوان جایگزین تاج اصلی برای چارلز دوم ساخته شد.

گفته می‌شود قدمت تاج اصلی به دوران «ادوارد معترف» (۱۰۴۲-۱۰۶۶) بازمی‌گردد.

ملکه الیزابت دوم در زمان تاجگذاری در سال ۱۹۵۳، برای آخرین این تاج را بر سر گذاشت و حالا پس از مرگ او، چارلز سوم در ششم مه (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲) این تاج را بر سر خواهد گذاشت.

چارلز پس از مرگ مادرش در هشتم سپتامبر (۱۷ شهریور) و پس از ۷۰ سال سلطنت، به عنوان پادشاه جدید انگلیس معرفی شد و نام چارلز سوم را برای خود برگزید. چارلز سوم پادشاه ۱۴ کشور مشترک‌المنافع از جمله استرالیا، کانادا و نیوزیلند است و گفته می‌شود به‌دلیل نگرانی از بازتاب عمومی، خواسته تا مراسم تاجگذاری‌اش با زرق و برق کمتری برگزار شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.