دستور السودانی به مرزبانی عراق برای کنترل مرزهای ایران و ترکیه

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت که السودانی به نیروهای مرزبانی این کشور دستور داد تا کنترل مرزهای ایران و ترکیه را برعهده بگیرند.

به گزارش تازه‌نیوز، یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در یک نشست خبری تاکید کرد که محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق به نیروهای مرزبانی این کشور دستور فوری داد که کنترل خط صفر مرزی با ایران و ترکیه را در اختیار بگیرند و این دستور در راستای پایان دادن به درگیری های موجود میان گروه‌های مسلح مخالف ایران و ترکیه و نیروهای مسلح دو کشور در اقلیم کردستان عراق است.

به نقل از ایسنا، وی گفت که السودانی دستور داد که امکانات نیروهای مرزبانی از نظر تسلیحاتی و تجهیزات دیگر باید تقویت شود تا این ماموریت به خوبی انجام شود.

یحیی رسول تاکید کرد: عراق اجازه نخواهد داد که از خاک این کشور برای تعرض به کشورهای همسایه استفاده شود، ما روابط خوبی با تمام کشورهای همجوار داریم و تلاش می کنیم که این روابط را گسترش دهیم زیرا در راستای منافع عراق و تمام کشورهای همسایه است.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق همچنین بر حفظ حاکمیت عراق و احترام گذاشتن به آن تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق اخیرا سفری به تهران داشت و با مقامات ارشد کشورمان از جمله مقام معظم رهبری دیدار و گفت وگو کرد.

پیش از این یک مسئول عراقی اعلام کرد که ایرانی‌ها به کشور عراق اسناد و مدارکی دادند که نشان می‌دهد از خاک این کشور علیه ایران استفاد می‌شود از جمله اینکه برخی مجموعه‌های کرد از خاک اقلیم کردستان به داخل ایران سلاح قاچاق می‌کنند.

این مسئول به سفر اخیر سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه به عراق اشاره کرد و گفت که سردار قاآنی در دیدار با مقامات عراقی موضعش درخصوص انجام عملیات زمینی در داخل خاک عراق و توقف فعالیت گروه های کرد که متهم به دست داشتن در ناآرامی های اخیر ایران هستند، روشن بود.

وی گفت که طرف عراقی به این نتیجه رسیده است که یگان های نظامی از ارتش و نیروهایی از مرزبانی خود را در مرزهایش با ایران به طول ۲۰۰ کیلومتر مستقر کند.

این مسئول عراقی گفت که ماموریت این نیروهای مستقر در مرز ایران و عراق ممانعت از فعالیت مجموعه‌های کرد علیه ایران است .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.