تنها راه نجات رئیسی تغییرات فوری در کابینه است!

یک فعال سیاسی گفت: آقای رئیسی برای اینکه لااقل خودش را نجات دهد و جلو کاهش محبوبیتش را در جامعه بگیرد، چاره ای ندارد جز آنکه ترکیب دولتش را تقویت کند.

به گزارش تازه‌نیوز، جلسه غیرعلنی بین مجلس و دولت یک جمع بندی مهم داشت و آن اینکه برای رفع نارضایتی های عمومی مشکلات معیشتی مردم برطرف شود اما نکته کلیدی آن است که دولت سیزدهم با همین نوع شعارها روی کار آمد و حال و روز کشور بعد از ۱۸ ماه بدتر شده که بهتر نشده است، حالا برای نیل به این مقصود چه اقدامی می خواهد انجام بدهد؟

محمد مهاجری درباره راهکار دولت سیدابراهیم رئیسی برای رفع مشکلات معیشتی جامعه گفت: اقتصاد علم است بنابراین برای حل مشکلات اقتصادی مثل تورم، بیکاری و موانع تولید باید به راهکارهای علمی رجوع کرد. همه جای دنیا نیز همین روش ها و راهکارها دنبال می شود.

به نقل از نامه‌نیوز، وی افزود: ما وقتی در حوزه رقابتی با کشورهای دیگر وارد می شویم، باید بازارهای جهانی را مجاب کنیم که از ما کالا بخرند تا بتوانیم از طریق صادرات ارز به کشور وارد کنیم. برای موفقیت در عرصه صادرات نیازمند آن هستیم که دیپلماسی اقتصادی قوی داشته باشیم اما ما حتی درباره کشورهای همسایه مثل عراق نیز دیپلماسی اقتصادی موفقی نداریم.

بیشتر بخوانید:

این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: چندی پیش در رسانه ها آمد یک بانک عراقی که مراودات اقتصادی با ایران داشت تعطیل شد و دیگر هیچ کاری در حوزه تبادلات بانکی انجام نمی دهد. از این دست مشکلات با سایر کشورها نیز داریم بنابراین تا وقتی دولت باور نکند اقتصاد یک علم است و برای رفع مشکلات اقتصادی باید از شیوه های علمی استفاده کرد، فقط شعارهایی می دهد که این شعارها بعد از مدتی به ضدخودش تبدیل می شود.

وی ادامه داد: دولت از کاهش تورم سخن می گوید اما در عمل اتفاقی نمی افتد، از کاهش حجم نقدینگی گزارش می دهد اما نه تنها روند کاهشی ندارد بلکه نقدینگی هر ماه به اندازه ای رشد می کند که رکود تازه ای می زند. اینها همه به دلیل فقدان اطلاع دولت از علم اقتصاد و به کارگیری مدیران ضعیف است.

مهاجری گفت: آقای رئیسی برای اینکه لااقل خودش را نجات دهد و جلو کاهش محبوبیتش را در جامعه بگیرد، چاره ای ندارد جز آنکه ترکیب دولتش را تقویت کند. هم اکنون یک سوم عمر دولت آقای رئیسی گذشت و رئیس جمهور به ارزیابی روشنی از توانایی وزرایش رسیده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.