گره‌گشایی از پرونده قتل پیرمرد ثروتمند؛ پای یک مالخر حرفه‌ای در میان است!

تحقیقات در پرونده قتل مرد ثروتمند که قربانی دزدان شده بود، به شناسایی یک مالخر سابقه‌دار منجر شد، اما وقتی مأموران برای دستگیری او وارد عمل شدند، اتفاق هولناکی رخ داد.

به گزارش تازه‌نیوز، نوزدهم مرداد امسال به قاضی محمدتقی شعبانی، بازپرس جنایی تهران خبر رسید که مردی در خانه ویلایی خود به قتل رسیده است.
با دستور بازپرس جنایی، گروهی از کارآگاهان راهی محل حادثه شدند و تحقیقات آغاز شد. مقتول مردی ۷۵ساله بود که بر اثر خفگی به قتل رسیده و حدود ۴۸ساعت از مرگش می‌گذشت. وی پس از فوت همسرش سال‌ها به‌تنهایی زندگی می‌کرده و نخستین فردی که با جسد وی مواجه شده بود، دخترش بود که برای دیدن او به خانه پدرش رفته بود.

به نقل از همشهری، گفته‌های دختر جوان نشان می‌داد که مرد تنها با انگیزه سرقت به قتل رسیده است؛ چراکه اثاثیه خانه کاملا به‌هم‌ریخته بود و خودروی مقتول و وسایلی مانند تلویزیون، وسایل آنتیک، ظروف نقره، پول، سکه و دلارهایی که وی در خانه داشت، دزدیده شده بود.

ردپای یک مالخر
در نخستین اقدام شماره پلاک خودروی مقتول که سرقت شده بود، در اختیار همه واحدهای گشتی قرار گرفت تا اینکه ۴روز قبل ماشین وی درحالی‌که در یکی از مناطق جنوب پایتخت پارک شده بود، کشف شد.

ماموران راهی محل موردنظر شدند و با انجام تحقیقات میدانی مشخص شد که مردی به نام میثم که در همان خیابان ساکن بود، ماشین را در آنجا پارک کرده و سپس به داخل خانه‌اش رفته است. به‌گفته همسایه‌ها، میثم مردی تبهکار و سابقه‌دار بود که افراد خلافکار زیادی به خانه‌اش رفت‌وآمد داشتند.
با این سرنخ، بازپرس جنایی دستور بازداشت میثم را صادر کرد. این درحالی بود که مأموران متوجه شدند میثم خانه‌اش را پاتوق سارقان کرده و از آنها اموال سرقتی می‌خرد.

ماموران برای دستگیری او با حکم قضایی قدم در خانه‌اش گذاشتند که آپارتمانی در طبقه دوم ساختمان بود اما او به محض دیدن پلیس تصمیم به فرار گرفت و به سمت بالکن رفت. وی خودش را به پایین پرتاب کرد تا فرار کند اما به‌شدت مصدوم و از ناحیه دست و پا دچار شکستگی شد. در ادامه مأموران موفق شدند وی را دستگیر کنند و برای درمان به بیمارستان انتقالش دهند.

از سوی دیگر، در بررسی خانه وی، علاوه بر اموالی که از خانه مقتول(پیرمرد ثروتمند) سرقت شده بود، وسایل سرقتی دیگری کشف شد که نشان می‌داد میثم یک مالخر حرفه‌ای است. هم‌اکنون او تنها مظنون در پرونده قتل مرد ثروتمند است و قرار است پس از بهبودی برای تحقیقات به اداره آگاهی منتقل شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.