گوشمالی که ناتمام ماند؛ آدم‌رباها بلد نبودند با بنز رانندگی کنند!

«سرکرده و مغز متفکر گروه از ترکیه با ما تماس گرفت و خواست که مرد ثروتمندی را ربوده و گوشمالی دهیم.» این بخشی از اعترافات عجیب مرد مسلحی است که با همدستش قصد ربودن جوان بنزسوار را داشت.

به گزارش تازه‌نیوز، عصر هشتم شهریورماه، پسر جوانی بعد از بیرون آمدن از باشگاه ورزشی‌اش در حوالی پارک ساعی سوار خودروی بنز گران قیمتش شد تا به خانه برود. او هنوز در ماشین را نبسته بود که یکباره ۲ مرد نقابدار که مسلح به کلت کمری بودند به وی حمله کردند. یکی از آنها از پشت سر دستش را دور گردن جوان ‌بنزسوار انداخت و دیگری نیز با اسلحه شروع به تهدید کرد و او را روی صندلی عقب نشاند. متهم دیگر فورا پشت فرمان نشست و می‌خواست ماشین را براند، اما طریقه رانندگی و راه انداختن بنز گران‌قیمت را نمی‌دانست.

به نقل از همشهری، او کمی با ماشین کلنجار رفت، اما نتوانست آن را راه بیندازد. درست در همین دقایق بود که با سر و صدا و درخواست کمک صاحب بنز، شهروندان در آنجا جمع شدند و در این شرایط بود که مردان مسلح از ترس دستگیر شدن سوار بر یک پژو پرشیای سفیدرنگ که منتظرشان بود، شده و با کمک همدستشان از آنجا گریختند. پس از این اتفاق جوان بنزسوار که در این حادثه مجروح شده بود راهی اداره پلیس شد و از آدم‌ربایان شکایت کرد. با این شکایت، تحقیقات برای بازداشت مردان مسلح شروع شد و کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران سراغ دوربین‌های مداربسته محل حادثه رفتند. تصاویر ضبط شده، جزئیات این آدم‌ربایی نافرجام را نشان می‌داد. از سویی در بررسی‌های فنی، مأموران توانستند شماره پلاک خودروی متهمان را به‌دست آورند. در ادامه هویت متهمان که ۳مرد جوان بودند به‌دست آمد و مأموران با زیرنظر گرفتن پاتوق‌های آنها موفق شدند دو نفرشان را در ویلایی در اطراف تهران طی عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنند.

متهمان پس از دستگیری تحت بازجویی قرار گرفتند که یکی از آنها گفت: سردسته ما سومین عضو باند است که فراری شده است. او به ما دستور داد تا از مرد بنزسوار زهرچشم بگیرم و او را گوشمالی بدهیم. وی ادامه داد: سرکرده باند، مردی به نام مهران است که در ترکیه خانه‌ای دارد و به‌خاطر کارش مدام در حال رفت‌وآمد به ترکیه است. وی زمانی که در ترکیه بود با ما تماس گرفت و دستور آدم‌ربایی داد، ما هم به‌خاطر پول و دستمزدی که می‌داد قبول کردیم تا نقشه‌ای را که کشیده بود، اجرا کنیم، اما منتظر ماندیم تا او هم به ایران بیاید و هنگام اجرای نقشه آدم‌ربایی حضور داشته باشد.

متهم گفت: ما اصلا از انگیزه این مرد خبر نداشتیم و نمی‌دانستیم چرا می‌خواهد جوان بنزسوار را گروگان بگیریم. فقط به فکر گرفتن دستمزدمان بودیم و برای اجرای نقشه‌ای که مهران کشیده بود، به سراغ مرد بنزسوار رفتیم. ما می‌دانستیم که اگر در خودرو بسته شود نمی‌توانیم آن را باز کنیم و برای همین باید او را هنگام سوار شدن به ماشین می‌ربودیم اما خبر نداشتیم که نحوه رانندگی با این ماشین با بقیه ماشین‌ها فرق دارد و نقشه‌مان ناکام خواهد ماند.
براساس این گزارش، ۲ متهم در بازداشت به ‌سر می‌برند و تلاش برای دستگیری سومین عضو باند از سوی کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت ادامه دارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.