جزئیات خودکشی دختر دانشجوی دکترای برق به خاطر اضافه کردن یک اسم به مقاله‌اش

دختر دانشجوی رشته برق مقطع دکترای دانشگاه تهران که به دنبال اختلاف بر سر اضافه کردن یک اسم در مقاله‌اش خود را از طبقه دوم به پایین پرت کرده بود جان باخت.

به گزارش تازه‌نیوز، استاد دانشکده برق دانشگاه تهران در این باره گفت: چهارشنبه هفته پیش ما مقاله‌ای را به ژورنال nature communications سابمیت کردیم و در این مقاله چکیده کار خانم دانشجو در طول ۴-۳سال اخیر ارائه شده بود. به عنوان یک محقق این کار بهترین کار زندگی من بود.
او افزود: یک نویسنده دومی به کمک نویسنده اصلی در بحث تئوری این کار همکاری کرده بود. گویا بین این دو نفر بحثی پیش می‌آید. نویسنده دوم به نویسنده اصلی می‌گوید تو از من سوءاستفاده کردی و این حرف او را خیلی خیلی ناراحت کرد.

به نقل از تسنیم، من با نویسنده اول حرف زدم قرار شد که مشکل را حل کنیم، همه چی خوب بود تا اینکه این دختر دانشجو گفت اصلاً اسم مرا حذف کنید من دیگر نیستم و به یک‌باره رفت و خودش را انداخت پایین… باورم نمی‌شود، به‌خاطر یک اسم؟ پس از این حادثه با دستور رئیس دانشگاه، کمیته بررسی حادثه تشکیل شد تا ضمن تماس با خانواده دانشجو و گفت‌و‌گو با شاهدان عینی، ابعاد مختلف موضوع روشن و در اولین فرصت به ذینفعان دانشگاه و مراجع ذیصلاح اطلاع‌رسانی شود.

یک منبع آگاه روز گذشته در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تایید خبر خودکشی گفته بود: در جریان این حادثه که پیش از ظهر، در محیط دانشگاه اتفاق افتاد، یک دانشجو با استاد خود در ارتباط با اسامی که در مقاله ثبت می‌شود، بحث می‌کند. گفته می‌شود که استاد برای ثبت نام یک فرد که هیچ ارتباطی با مقاله ندارد، پافشاری می‌کند اما دانشجو نمی‌پذیرد. برخی از منابع اظهار می‌کنند، دانشجو به استاد می‌گوید اگر از ثبت نام آن شخص خودداری نکند، به خودش آسیب می‌رساند که با ادامه بحث با استاد، متاسفانه این دانشجو اقدام به خودکشی می‌کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.