کلاهبرداری ۶ میلیاردی به بهانه کمک به مستمندان!

 فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری خواهر و برادری خبر داد که با عنوان کمک خیرخواهانه به مستمندان و نیازمندان ۶۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کردند.

به گزارش تازه‌نیوز، سردار سیدمحمود میرفیضی در تشریح این خبر اظهارداشت: در پی شکایت تعدادی از مالباختگان از خواهر و برادری که تحت عناوین مختلف و با جلب اعتماد اقدام به کلاهبرداری کرده بودند، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

به نقل از ایران، در تحقیقات کارآگاهان مشخص شد کلاهبرداران تحت عناوین خیرخواهانه، گلریزان و آزادسازی زندانیان غیرعمد، طرح احسان و نیکوکاری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، ادعای آزاد‌سازی حساب‌های مسدود شده توسط مقام قضایی و سرمایه‌گذاری در واردات و صادرات کالا، ۶۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده‌اند. با تلاش شبانه‌روزی کارآگاهان، متهمان که بیش از ۹ فقره سابقه سرقت داشتند، شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده به مرجع قضایی تحویل و پس از صدور قرار مناسب روانه زندان شدند.

میرفیضی در پایان به شهروندان توصیه کرد: قبل از انجام اعمال خیرخواهانه و پرداخت هرگونه وجوه به افرادی که مدعی هستند در مؤسسه خیریه فعالیت دارند، حتماً به صورت حضوری به مؤسسه  مذکور مراجعه و سوابق کاری و ثبت قانونی را مشاهده کنند و شهروندانی که به هر دلیل حساب‌های بانکی‌شان از سوی مراجع قضایی و غیره مسدود شده‌ است، به صورت قانونی نسبت به رفع مسدودی حساب خود اقدام و به افراد سودجو و کلاهبردار اعتماد نکنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.