کنایه به رضا پهلوی: سالروز جنایت پدرت را گرامی می‌داری؟

روزنامه اصولگرا به پیام اخیر رضا پهلوی واکنش نشان داد.

به گزارش تازه‌نیوز، روزنامه جوان نوشت: رضا پهلوی در پیامی از مردم ایران خواسته تا در آستانه ۱۶ آذر که در ایران به عنوان روز دانشجو شناخته می‌شود، اعتصاب و اعتراض صورت بگیرد.

نکته جالب، اما اینکه او در این پیامش اسمی از روز دانشجو نیاورده، زیرا می‌داند ۱۶ آذر یادآور جنایت پدرش در کشتار سه دانشجوی مخالف دولت کودتا و مخالف حضور مقام امریکایی (دولت حامی و شکل‌دهنده کودتا علیه دولت مصدق) بود.

این مطالب را هم ببینید:

سال ۱۳۳۲، حدود سه ماه و نیم از کودتای امریکایی ۲۸ مرداد می‌گذشت که ریچارد نیکسون معاون وقت رئیس‌جمهور امریکا به ایران آمد و با مقامات دربار و دولت دیدار کرد. او سپس در روز ۱۶ آذر راهی دانشگاه تهران شد، اما با اعتراض دانشجویان مواجه شد که نمی‌خواستند او در ایران یا در دانشگاه آنان باشد. اعتراض دانشجویان دانشکده فنی با خشونت نیروهای رژیم پهلوی روبه‌رو شد و آن‌ها با حمله به دانشکده فنی دانشگاه تهران سه دانشجو به نام‌های شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ‌نیا را به شهادت رساندند. از آن سال به بعد دانشجویان یاد آن شهدای دانشجو را گرامی می‌دارند. پس از پیروزی انقلاب نیز روز ۱۶ آذر روز «دانشجو» نامیده شد و هرساله مراسم‌ها و اجتماعاتی در دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.