رزمایش مشترک آذربایجان و ترکیه آغاز شد

باکو روز دوشنبه اعلام کرد که در حال برگزاری رزمایش نظامی مشترک با کشور ترکیه در خاک آذربایجان است.

به گزارش تازه‌نیوز، به گفته وزارت دفاع آذربایجان، بر اساس توافقنامه همکاری نظامی بین دو کشور، نیروهای ترکیه و آذربایجان برای انجام یک رزمایش در نزدیکی شهر باکو و مناطقی از آستارا، جبرائیل و ایمیشلی گرد هم آمده‌اند.

به نقل از ایسنا، به گفته این وزارتخانه، نیروهای زمینی و هوایی، یگان‌های ویژه، یگان‌های اطلاعاتی و یگان‌های موشکی و توپخانه‌ای که در این رزمایش شرکت دارند، هر کدام ماموریت‌های مختلفی را دنبال خواهند کرد.

در این رزمایش روش‌های جنگی مدرن به کار گرفته خواهد شد و عملیاتی همچون سازماندهی هماهنگ یگان‌های مختلف، تعبیه پل‌های شناور برای عبور از رودخانه‌ها و استقرار نیروها در مناطق دشمن فرضی انجام خواهد شد.

به گزارش یورو نیوز، این رزمایش در حالی صورت می‌گیرد که نیروهای دو کشور ترکیه و آذربایجان در اوایل سال جاری میلادی نیز تحت عنوان آموزش‌های پروازی-تاکتیکی در آذربایجان عملیات مشترک انجام داده بودند.

ترکیه اصلی‌ترین حامی آذربایجان در طول جنگ ۴۴ روزه قره باغ بین باکو و ایروان به حساب می‌آید. این درگیری نظامی در ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۰ آغاز و با میانجیگری روسیه در ۱۰ نوامبر همان به پایان رسید.

در جریان رویارویی دو سال قبل، آذربایجان چندین شهر و ۳۰۰ روستای خود را از ارمنستان جدا کرد. آذربایجان این درگیری را به عنوان یک پیروزی توصیف می‌کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.