جاماندگان سهام عدالت سود می‌گیرند

جاماندگان سهام عدالت می‌توانند سود خود را دریافت کنند.

به گزارش تازه‌نیوز، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، از فرصت دوباره به جاماندگان سهام عدالت برای دریافت سود خبر داد.

فرصت دوباره به جاماندگان دریافت سود سهام عدالت

به نقل از تجارت‌نیوز، سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد: حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از سهامداران سهام عدالت همچنان با مشکل شبای بانکی معتبر روبرو هستند که این افراد می‌توانند با ثبت نام و احراز هویت در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) و یا درج شماره شبای معتبر خود در سایت sahamedalat.ir در فرایند دریافت سود سهام خود قرار گیرند.

بر اساس این اطلاعیه، شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت مهم‌ترین دلایلی است که تاکنون سود به حساب این گروه از سهامداران سهام عدالت واریز نشده است.

گفتنی است از اسفندماه سال گذشته تاکنون سه مرحله سود سنواتی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به حساب ۶۸۴ هزار سهامداری که مشکل شماره شبای بانکی خود را برطرف کرده اند، از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی پرداخت شده است.

ارزش سهام جاماندگان

ارزش سهام به جاماندگان سهام عدالت در این دوره ۱۰میلیون تومان است.

حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کرد که با ابلاغ آیین‌نامه مربوط به واگذاری سهام عدالت به جاماندگان، بلافاصله کار واگذاری سهام عدالت این اقشار آغاز خواهد شد.

این مطالب را هم ببینید:

به گفته وی، جاماندگان سهام عدالت به دو بخش تقسیم شده‌اند که بخش اول، اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند که دارنده سهام عدالت نیستند. تعداد این افراد ۳.۵ میلیون نفر است.

بر اساس برآوردهای وزارت اقتصاد، با انتقال سهام تعدادی از شرکت‌های دولتی، به این ۳.۵ میلیون نفر سهام عدالت با ارزش روز ۱۰ میلیون تومان واگذار خواهد شد.

آیین‌نامه مربوط به واگذاری سهام عدالت این اقشار به تصویب دولت رسیده و در انتظار تایید هیئت تطبیق مصوبات مجلس است. بلافاصله پس از تایید هیئت مذکور، کار واگذاری سهام عدالت به این اقشار شروع خواهد شد.

بخش دوم جاماندگان سهام عدالت، سایر اقشار جزو ۶ دهک درآمدی پایین هستند که هنوز تعداد آنها مشخص نشده است. افراد مشمول این بخش، با هماهنگی وزارت اقتصاد و وزارت کار مشخص خواهند شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.