پیام جدید حسن خمینی به مناسبت روز دانشجو

سید حسن خمینی به مناسبت روز داشنجو گفت: : ۱۶ آذر روز بزرگی در تاریخ ایران است و اتفاق مهمی در آن رخ داده؛ امیدواریم راه مبارزه با استعمار و استبداد در جامعه ما همواره زنده بماند.

به گزارش تازه‌نیوز، جماران نوشت: مراسم تکریم خدماتاحمد قلی زاده، رئیس سابق پژوهشکده امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی و معارفه دکتر محمد مقدم، رئیس جدید این پژوهشکده، ظهر امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، یادگار گرامی حضرت امام خمینی و جمعی از اساتید و پژوهشگران برگزار شد.

سید حسن خمینی در این مراسم، با تسلیت ایام فاطمیه(س) و گرامیداشت روز 16 آذر، گفت: 16 آذر روز بزرگی در تاریخ ایران است و اتفاق مهمی در آن افتاده و امیدواریم راه مبارزه با استعمار و استبداد در جامعه ما همواره زنده بماند.

یادگار امام افزود: آقای دکتر مقدم از نزدیکان خاص مرحوم شهید دکتر بهشتی بوده اند و جانشین ایشان در هامبورگ شدند و در دوره دفاع مقدس آنجا بودند، از شاگردان و نزدیکان مرحوم استاد شهید مطهری هستند، خودشان از اندیشمندان بسیار خوب در حوزه علوم انسانی و اسلامی هستند. اما از همان سال هایی که از آلمان برگشتند در حوزه های مختلف مؤسسه با اندیشه امام داشته اند و یک کارشناس بسیار خبره در این مسأله هستند و با پژوهشکده هم علقه هایی دارند و از نزدیک آشنا بوده اند. به نظر من ایشان حتما دوره مدیریتی موفقی را در پژوهشکده خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه هیچ تقابلی در رؤسای پیشین پژوهشکده امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی نبوده، اظهار داشت: هیأت علمی مجموعه، بزرگترین سرمایه ما است و باید از آنها کار خواست و هرچه به جلو می رویم باید این سرمایه غنی تر باشد و بزرگترین اندیشمندان حوزه اندیشه امام یا حداقل در زمره آنها باشند. هرچه وزن علمی مجموعه بالا برود، توان ما بالا می رود والّا به یک روزمرگی دچار می شویم. آقای قلی زاده تلاش های خوبی در این زمینه داشته اند و ان شاء الله شما هم باید همت کنید گروه ها تقویت شوند و وزن علمی آنها بالاتر برود.

سید حسن خمینی با تأکید بر اینکه باید از تمام توان پژوهشکده در راستای بحث های روز استفاده کرد، گفت: انتقادی به روحانیون وارد است و می گویند، «مردم هزار مشکل دارند و شما راجع به این صحبت می کنید که اگر به کره ماه رفتیم به سمت کدام طرف نماز بخوانیم؟!» این سخن یعنی راجع به مسائل فرضی صحبت می کنید. البته یک وقت هست که بیان اینها برای این است که قدرت علمی خود را به کسی نشان بدهید که در آن صورت عیب ندارد، ولی وقتی کسی می خواهد پژوهش کند، پژوهش باید راجع به درد امروز جامعه باشد.

وی ادامه داد: در مجموعه مؤسسه و پژوهشکده امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی، باید یک مقدار از پرداختن به امور انتزاعی فاصله بگیریم و وارد بحث های عینی تر شویم. پژوهشکده باید سنگری برای دفاع در برابر مشکلات، شبهات و هجمه ها تبدیل شود؛ کار انتزاعی را دیگران هم می توانند انجام بدهند. این مجموعه باید تلاش کند به اینکه پیش برود و از امام دفاع کند؛ اصلا ساختار با این هدف شکل گرفته که از موضوع روز یک مقداری یشتر بگویند. البته تلاش هایی در این زمینه شده، ولی باید جدی تر باشد. پایان نامه ها باید از حالت انتزاعی بیرون بیاید و وارد عرصه های عینی شوند. در این زمینه قبلا طرح هایی بود که از بیرون مجموعه هم بتوانیم استفاده کنیم.

وی اظهار داشت باید امامِ روزگار خودمان را بیان کنیم. کارهایی که شده و اتفاقات بزرگی که افتاده را در نظر بگیریم و ان شاء الله به نقاط خوب هم برسیم. من جا دارد از آقای دکتر قلی زاده تشکر کنم و آرزوی موفقیت  برای آقای دکتر مقدم داشته باشم و تشکر کنم از اینکه این مسئولیت را قبول کردند و امیدوارم باشم که بقیه دوستان هم کمک کنند و مسیری که در پژوهشکده هست را با همت بیشتری پیش ببرند.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.