درخواست رستم قاسمی از رئیسی بعد از ابتلا به بیماری!

رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی و وزیر اسبق نفت، روز پنجشنبه (۱۷ آذر) درگذشت.

به گزارش تازه‌نیوز، پایگاه اطلاع‌رسانی دولت با انتشار خبر درگذشت رستم قاسمی نوشت: «مهندس رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی و از یادگاران دوران دفاع مقدس، بعد از یک دوره تحمل بیماری درگذشت و در روز شهادت حضرت زهرا به همرزمان شهیدش پیوست.»

سردار رستم قاسمی، از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و به مدت چهار سال بین سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۰ فرماندهی قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه را برعهده داشت. او سپس وزیر نفت دولت احمدی‌نژاد شد که پرونده موسوم به گم شدن دکل نفتی فورچونا از مهمترین حواشی دوران وزارتش بود. در دولت سیزدهم نیز او به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی از مجلس رای اعتماد گرفت اما با حواشیِ کاری و شخصی مختلفی مواجه شد و در نهایت اوایل شهریور امسال از این مسئولیت کنار رفت.

قاسمی متولد سال ۱۳۴۳ بود و امروز در سن ۵۸ سالگی دار فانی را وداع گفت.

او در آخرین مطلب خود در توئیتر نوشته بود: از ملت شریف ایران بابت تمام کاستی‌های دوران مسئولیت طلب حلالیت دارم.(جزئیات بیشر را اینجا بخوانید)

دقایقی بعد از اعلام خبر درگذشت او، علی جعفری – مشاور وزیر سابق راه و شهرسازی گفت: سال گذشته و چند ماه بعد از انتخاب مهندس قاسمی به وزارت راه و شهرسازی، نشانه‌های بیماری در وی ظاهر شد، اما ایشان ضمن آغاز درمان، با تمام توان وظایف خود را دنبال می‌کرد، که متاسفانه از حدود دو ماه قبل بیماری ایشان تشدید شد که همان زمان از رئیس‌جمهور درخواست کرد با کناره‌گیری او موافقت کند و پس از موافقت رئیس‌جمهور با استعفا، بلافاصله وارد فرآیند جدی درمان شد. متاسفانه به علت پیشرفت بیماری، اقدامات پزشکان موثر واقع نشد و ایشان درگذشت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.