دردسرهای استقلال قبل از دربی پرسپولیس

استقلال تهران با تعطیلات لیگ برتر چالش‌های متفاوتی را پیش از رویارویی با پرسپولیس در دربی خواهد داشت.

به گزارش تازه‌نیوز، با شروع جام جهانی لیگ برتر ایران به خواب پاییزه ۵۰ روزه رفت. قبل از تعطیلات، لیگ بیست و دوم تا هفته یازدهم پیگیری شد و تنها بازی خارج از لیگ سوپرجام فصل گذشته بود که استقلال با برد مقابل نساجی به قهرمانی در این رقابت‌ها رسید.

به نقل از ایلنا، آبی پوشان در یازده پله‌ای که در لیگ این فصل بالا رفتند، روند رو به رشدی را طی کردند و به ثبات نسبی و هماهنگی در تیم رسیدند. اما این تعطیلات دراز مدت ممکن است بار دیگر مشکلاتی را برای تیم به وجود بیاورد. استقلال یکی از تیم‌هایی بود که فصل جدید را با سرمربی جدید شروع کرد و ساپینتو توانست تفکراتش را در ۱۱ هفته به شاگردانش دیکته کند و ترکیب مد نظرش را به دست بیاورد. قطعاً ریکاردو برای آغاز دوباره چالش‌هایی را پیش رو دارد که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

استقلال با چه شرایطی برمی‌گردد؟

دوری ۵۰ روزه از میادین رسمی قطعاً بازیکنان را از شرایط مسابقه دور کرده است. البته این شرایط برای تمام تیم‌ها یکسان خواهد بود، تیمی که بهترین استفاده را از این تعطیلات بکند، می‌تواند با شرایط بهتری خود را برای رقابت در ادامه لیگ آماده کند و در کمترین زمان به بهترین فرم برسد. تمرینات پیش فصل استقلال زیر نظر ساپینتو نشان داد که این سرمربی اعتقاد ویژه‌ای به بدنسازی تیم دارد و در این زمینه برای بازیکنانش کم نمی‌گذارد. از این‌رو آبی‌ها می‌توانند امیدوار باشند که برنامه ویژه ساپینتو قطعاً مانع افت بازیکنان از نظر بدنی خواهد شد. از سوی دیگر این تعطیلات برای استقلال خالی از لطف نیز نبود و باعث شد بازیکنان مصدوم تیم بتوانند ریکاوری کنند و به تمرینات گروهی اضافه شوند. اگر اتفاق خاصی تا شروع لیگ رخ ندهد، استقلال می‌تواند با تمام بازیکنانش آماده هفته دوازدهم بشود.

دربی، اولین محک جدی ساپینتو

از آنجایی که شرایط هیچ تیمی با شروع دوباره لیگ مشخص نیست، نمی‌توان گفت تقابل استقلال و پرسپولیس در اولین بازی در تعطیلات به نفع یا به ضرر کدام تیم خواهد بود. در حال حاضر پرسپولیس صدرنشین لیگ است و استقلال با اختلاف دو امتیاز کمتر نسبت به صدر دوم است. این بازی به نوعی می‌تواند حکم صدرنشینی برای آبی‌ها داشته باشد پس ساپینتو تمام تلاشش را خواهد کرد که در اولین تجربه دربی تهران سربلند از زمین خارج شود و ادامه راه را با انگیزه بیشتری تا قهرمانی طی کند. از سوی دیگر شاگردان یحیی نیز حریف دست و پا بسته‌ای نخواهند بود و براحتی نمی‌خواهند جایگاه اول را به تیمی واگذار کنند.

بلاتکلیف‌ها!

یکی از معضلات استقلال تا یازده هفته اول نیمکت‌نشینی نام‌های بزرگ در تیم بود. بازیکنانی که فصل گذشته شاکله اصلی تیم قهرمان را تشکیل می‌دادند این فصل عملکرد درخشانی نداشتند و یا مشکل سربازی آنها را از ترکیب دور کرده بود. حالا تا قبل از نقل و انتقالات زمستانی این بازیکنان فرصت جنگیدن برای جایگاه خود را خواهند داشت تا بعد از آن بتوانند بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرند. محمد‌حسین مرادمند و سیاوش یزدانی دو مدافعی هستند که این فصل بیشتر به‌دنبال رسیدن به بهترین فرم بدنی برای بازگشت به ترکیب بودند اما عملکرد خوب داسیلوا و عارف غلامی اجازه نداد که مربی پرتغالی به ترکیب خط دفاعی‌اش دست بزند. از طرف دیگر استقلال به باشگاه‌های سابق قایدی و محبی بدهی پرداخت نشده دارد که شاید این بدهی برای آبی‌ها دردسر‌ساز شود و این دو بازیکن زمستان از جمع آبی‌ها جدا شوند. بدهی‌ها همچنین باعث بسته شدن پنجره نقل و انتقالات استقلال خواهد شد. پس بهتر است باشگاه به‌دنبال حفظ تمام بازیکنانش در تیم باشد تا وضعیت بدهی‌های تیم روشن شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.