تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران +جزئیات

وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ۲۶ شرکت و ۵ فرد به ادعای ارتباط با ایران اعمال کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، باشگاه خبرنگاران نوشت: وزارت خزانه‌داری آمریکا ادعا کرد: شبکه‌ای را که با دور زدن تحریم‌های نفتی اعمال شده علیه ایران میلیون‌ها دلار درآمد برای نیروی قدس سپاه پاسداران ایجاد می‌کرد، در فهرست سیاه قرار داده ایم.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی است: شرکت‌های شبکه مذکور تحت ریاست یک تاجر ترکیه‌ای به نام «سیتکی آیان» قرار داشته است و آیان قرارداد‌های بین المللی برای فروش نفت ایران به مشتریان خارجی، صادرات نفت ایران، پولشویی و تامین منافع نفتی ایران و نیروی قدس ایجاد کرده است.

براساس آنچه وب سایت خزانه داری آمریکا منتشر کرده است، اسامی ۲۶شرکت و ۵ فرد در ارتباط با این شبکه در فهرست سیاه قرار گرفت. تمامی اشخاص حقیقی تحریم شده اتباع ترکیه هستند. همچنین از میان ۲۶شرکت مذکور ۲۳شرکت در ترکیه مستقر هستند.

گفتنی است، آمریکا در هفته‌های اخیر تحریم‌ها را علیه کشورمان افزایش داده است. در همین راستا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تحریم‌های اعمال شده علیه ایران را «غیرقانونی» خوانده و می‌گوید: «روسیه از آمریکا می‌خواهد همه تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران را در اسرع وقت و به طور غیرقابل برگشت لغو کند.»

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.