آمار جهانی کرونا امروز جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱

آخرین آمار جهانی کرونا برای امروز جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱ منتشر شد.

به گزارش تازه‌نیوز، بنابر جدیدترین آمار رسمی همه‌گیری کرونا، مجموع مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در جهان تاکنون به ۶۵۲ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۲۴۶ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۶۵۴ هزار و ۴۲۵ بیمار کووید- ۱۹ نیز تایید شده است.

به نقل از ایسنا، همچنین براساس جدول جهانی “ورلداُمتر”، آمریکا با بیش از ۱۰۱ میلیون مبتلا و عبور از ۱.۱ میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد.

در اروپا نیز هم اکنون فرانسه با ثبت بیش از ۳۸ میلیون مبتلا تا این لحظه رکورددار ابتلا در بین کشورهای قاره سبز است و روسیه با گذشتن از آمار ۳۹۲ هزار قربانی، هم اکنون بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در میان کشورهای اروپایی دارد.

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (جمعه) به ترتیب به شرح زیر است:

# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع فوتی‌ها
۱ ایالات متحده ۱۰۱,۲۱۳,۶۳۸ ۱,۱۰۹,۳۹۴
۲ هند ۴۴,۶۷۵,۵۰۹ ۵۳۰,۶۵۳
۳ فرانسه ۳۸,۳۳۱,۴۳۰ ۱۵۹,۵۱۷
۴ آلمان ۳۶,۷۲۶,۰۶۱ ۱۵۸,۸۵۱
۵ برزیل ۳۵,۵۶۳,۰۴۴ ۶۹۰,۷۳۹
۶ کره جنوبی ۲۷,۶۱۱,۵۵۵ ۳۰,۹۷۵
۷ ژاپن ۲۵,۶۸۷,۷۹۸ ۵۱,۰۶۲
۸ ایتالیا ۲۴,۴۸۸,۰۸۰ ۱۸۱,۷۳۳
۹ انگلیس ۲۴,۰۲۴,۷۴۶ ۱۹۷,۲۵۳
۱۰ روسیه ۲۱,۶۴۳,۱۹۴ ۳۹۲,۴۵۴

همچنین ایران با مجموع هفت میلیون و ۵۶۰ هزار و ۴۸ مورد ابتلا و ۱۴۴ هزار و ۶۵۱ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه هجدهم در جدول جهانی کرونا قرار دارد.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۸ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.