سگ شجاع گله ۸ کایوت را کشت! +تصاویر

سگ گله‌ شجاعی که در حین نگهبانی از گوسفندان توانست ۸ گرگ کایوت را بکشد از مرگ نجات یافت.

به گزارش تازه‌نیوز، سگ گله شجاعی پس از کشتن ۸ کایوت که قصد داشتند گله گوسفندها و بزهایی را که او از آنها مراقبت می کرد را بدرند، به شدت آسیب دید. اما صاحبش به جای خلاص کردن سگ، پیگیر مداواری زخم های او شد. او اکنون در حال بهبودی از جراحات وارده در جریان درگیری است. این سگ که کاسپر نام دارد، در مزرعه جان ویرویلر در جورجیا به کار گرفته شده بود و در یک مبارزه که بیش از نیم ساعت به طول انجامید، توانست کایوت ها را از گله دور نگه دارد.

پس از درگیری، کاسپر به طور ناگهانی برای دو روز ناپدید شد. ویرویلر گفت: «ما می دانستیم که او صدمه دیده است زیرا بخش هایی از دم او و رد خون را پیدا کردیم، بنابراین نگرانش بودیم.»

در نهایت، کاسپر در حالی که جراحاتش به وضوح نمایان بود، بازگشت. سگ زخم های جدی در ناحیه گردن و پهلو داشت. ویرویلر توضیح داد که کاسپر با نگاهش می خواست که از او مراقبت کنند. به نظر می‌رسید که یک کایوت پوستش را کنده بود.

سگی که ۸ گرگ را کشت

پروژه حیوانات لایف لاین (LifeLine Animal Project)، سازمانی با ماموریت پایان دادن به اتانازی حیوانات سالم، برای کمک به جمع آوری پول برای پوشش تمام قبوض بیمارستانی کاسپر وارد عمل شد و توانست ۱۵,۰۰۰ دلار تهیه کند.

این سگ گله با گذشت بیش از یک ماه از حمله، همچنان توسط کارکنان دامپزشکی سازمان نگهداری می شود. ویرویلر گفت: «من حتی نمی‌توانم توضیح دهم که دیدن او در حال حاضر چقدر خوب است، زیرا وقتی او را پس از حمله دیدم احساس می‌کردم هیچ راهی برای زنده نگه داشتنش وجود ندارد.»

پروژه کایوت آتلانتا که حرکات این حیوانات را در منطقه نظارت می‌کند، می‌گوید که اگرچه دیدن کایوت‌هایی که در اطراف سرگردان هستند معمول است، اما به ندرت دیده می‌شود که تعداد زیادی از آن‌ها با هم در یک دسته باشند.

سگی که ۸ گرگ را کشت

کریس مووری، استاد زیست‌شناسی در کالج بری گفت: «این رفتار بسیار غیرمعمول برای کایوت‌ها است و ما گمان می‌کنیم که ممکن است شرایط خاصی پیش آمده باشد. در این موقعیت خاص، تنها چیزی که منطقی به نظر می رسد این است که امسال بستر مناسب بوده است و توله‌ها هنوز پراکنده نشده اند. اگر منابع زیادی در دسترس باشد، این احتمال قابل قبول است.»

کاسپر تا چند هفته دیگر تحت مراقبت پروژه حیوانات لایف لاین باقی خواهد ماند تا اجازه بازگشت به خانه را پیدا کند.

منبع: روزیاتو

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.