مرعشی: سوخت جنبش اعتراضی اخیر در کشور خود جمهوری اسلامی است

دبیرکل حزب کارگزاران معتقد است سخت جنبش اعتراضی اخیر در کشور خود جمهوری اسلامی است.

به گزارش تازه‌نیوز، اصلاحات پرس نوشت: حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران گفت: مشکلات موجود کشور یک بُعدی نیست؛ ابعاد مختلفی باعث شده جامعه احساس فشار و تنگنا کند و از حادثه‌ای مثل حادثه‌ فوت مهسا امینی، انفجار ایجاد شود. از این رو به تشخیص و تحلیل من، تمام سوخت این جنبش اجتماعی و اعتراضی، و شاید انقلابی را خود جمهوری اسلامی با اشتباهاتش تامین کرده است و جمهوری اسلامی را نباید فدای آقای رئیسی بکنیم.

مرعشی د گفت‌وگو با خبرآنلان ادامه داد: ایران دارای یک تورم مزمن ۲۰ درصدی بود که ناگهان در پنج سال اخیر این تورم به بالای ۴۵ درصد افزایش یافته و گاهی اوقات تا ۶۰ درصد هم گزارش شده است. دولت با تصمیم‌های نابجا برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، بدون داشتن برنامه‌ای، شوک سنگینی به همه چیز وارد کرده است

آیا آقای خاتمی می تواند وارد میدان شود؟ به نظر من این همان اشتباهی است که نظام گذشته هم کرد؛ نظام گذشته هرکس که متفاوت فکر می کرد، خانه نشین کرد و یک روز دچار بحران شد اما هرچه نگاه می کرد اطرافش کسی نبود.

بزرگترین اشتباهی که معترضان دارند می کنند این است که ایرانی‌ها با علم به اینکه پول ایران اینترنشنال را عربستان سعودی می دهد و سیاستش را عربستان دیکته می کند دارند به آن توجه و در برخی موارد از آن تبعیت می کنند.

بیشتر بخوانید:

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.