تحریم پشت تحریم؛ اقدام جدید انگلیس‌ علیه ایران!

انگلیس ۱۰ شخصیت ایرانی را به بهانه مسائل حقوق بشری تحریم کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، ایرنا نوشت: دولت انگلیس در ادامه رویکرد مداخله‌جویانه غرب در امور داخلی ایران و تلاش برای تنفس مصنوعی به اغتشاشگران، مسائل حقوق بشری را بهانه و ۱۰ شخصیت ایرانی را تحریم کرد.

وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای دولت این کشور منتشر شد، اعلام کرد که تحریم‌های جدید شامل مقام‌های مرتبط با دستگاه قضا و زندان‌های ایران است.

طبق بیانیه یادشده، شش نفر از افراد تحریمی با دادگاه انقلاب مرتبط هستند که «مسئول تعقیب معترضان» در حوادث اخیر نامیده شده‌اند. بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس می‌افزاید: «علاوه بر این، علی چهارمحالی و غلامرضا ضیایی، روسای پیشین زندان اوین در تهران، تحریم شده‌اند. الله کرم عزیزی، سرپرست زندان رضی‌شهر نیز تحریم شده است.»

بیشتر بخوانید:

به نظر می‌رسد منظور وزارت امور خارجه انگلیس زندان رجایی‌شهر بوده است که به اشتباه از آن به‌نام رضی‌شهر یاد کرده است.

انگلیس و اتحادیه اروپا اخیرا به بهانه مسائل حقوق بشری و ادعای بی‌اساس مشارکت ایران در جنگ اوکراین تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کرده‌اند. ایران نیز متقابلا تحریم‌هایی را علیه شخصیت‌ها و نهادهای اروپایی به دلیل اقدامات عامدانه آنان در حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی، ترویج و تحریک به تروریسم، خشونت و نفرت پراکنی و نقض حقوق بشر وضع کرده است.

جمهوری اسلامی ایران نسبت به تبعات رفتارهای مداخله‌جویانه غرب هشدار داده و تصریح کرده است که این قبیل اقدامات بی‌پاسخ نخواهد ماند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران پیشتر درمورد مواضع کشورهای اروپایی گفته بود: چند کشور معدود به رفتارهای سیاسی روی آورده اند و جمهوری اسلامی اجازه دخالت به این کشورها را نخواهد داد. توصیه ما این است که کشورهای اروپایی از استفاده ابزاری از حقوق بشر اجتناب کنند و به چارچوب دیپلماتیک ایفا کنند.

وی تصریح کرد: تحریم و استفاده از ابزارهای تحریمی ورق سوخته ای است که برای ایران کارامدی لازم را نخواهد داشت،ایران درمورد تحریم پاسخ متناسب و لازم را خواهد داد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.