کرواسی ۱(۴)-(۲)۱ برزیل/ تله مرگ کروات‌ها یکی یکی قربانی می‌گیرد/ قصه سامبا به سر رسید

در مرحله یک‌چهارم نهایی بازی‌های جام جهانی قطر برزیل نتوانست از سد کرواسی عبور کند و حذف شد.

به گزارش تازه‌نیوز، نخستین دیدار از مرحله یک چهارم نهایی بیست و دومین دوره رقابتهای فوتبال جام جهانی از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه امروز جمعه بین تیم های کرواسی و برزیل در ورزشگاه اجوکیشن سیتی دوحه برگزار شد که طی آن دو تیم در ۹۰ دقیقه به تساوی بدون گل رسیدند و پس از تساوی یک به یک در وقت های اضافه کار به ضربات پنالتی کشیده شد.

به نقل از مهر، در ضربات پنالتی این کرواسی بود که به برتری ۴ بر ۲ رسید و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.

دو تیم در شرایطی گام در مرحله یک چهارم نهایی گذاشتند که کرواسی در ضربات پنالتی از سد ژاپن گذشته بود و برزیلی ها هم با چهار گل کره جنوبی را شکست دادند تا با اقتدار به مرحله بعد صعود کنند.

زردپوشان آمریکای جنوبی که در تمام ادوار جام جهانی حاضر بوده اند امیدوار بودند برابر کرواسی به پیروزی راحتی دست پیدا کنند اما نمایش فوق العاده نایب قهرمان دوره گذشته تصور آنها را نقش بر آب کرد.

در نیمه اول با وجود حملاتی که برزیلی ها انجام دادند اما دفاع خوب و عملکرد مطلوب درواه بان کرواسی این فرصت را به آنها نداد تا دروازه حریف اروپایی خود را باز کنند.

نیمه دوم هم همین شرایط بر بازی حاکم بود و باوجود این که برزیلی ها بازهم تیم برتر میدان بودند و موقعیت های زیادی را ایجاد کردند اما کروات ها بدون اشتباه کار را پیش بردند و دروازه شان را همچنان بسته نگه داشتند.

در دقایق پایانی «تیته» از همه پتانسیل تیمش برای رسیدن به گل استفاده کرد و چند تعویض انجام داد تا شاید بتواند در ۹۰ دقیقه کار را تمام کند اما نمایش کم نقص تیم اروپایی این اجازه را به آنها نداد تا کار به وقت های اضافه کشیده شود.

در آخرین دقیقه وقت اضافه اول نیمار در یک دو با بازیکن خودی وارد محوطه جریمه حریف شد و پس از جا گذاشتن دروازه بان کرواسی از زاویه ای بسته دروازه حریف را باز کرد تا شادی را به اردوی پرافتخارترین تیم جام جهانی بیاورد.

در وقت اضافه دوم ماجرای بازی برعکس شد و این کرواسی بود که توپ و میدان را در اختیار داشت و برزیل چشم به ضد حملات دوخته بود. نایب قهرمان جهان که نمی خواست در این مرحله حذف شد تلاش زیادی کرد تا گل تساوی را به ثمر برساند و بالاخره در فاصله سه دقیقه مانده تا پایان بازی به هدف خود رسیدند.

کروات ها در دقیقه ۱۱۷ در یک ضد حمله که با رهبری مودریچ صورت گرفت توسط پتکوویچ به گل تساوی دست پیدا کردند. ضربه این بازیکن که با پای چپ زده شد پس از برخورد به پای مدافع برزیل تغییر جهت داد و دور از دسترس دروازه بان به گل تبدیل شد.

تیم ملی فوتبال کرواسی با رسیدن به مرحله نیمه نهایی باید منتظر برنده دیدار تیم های ملی آرژانتین و هلند باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.