شب نفس‌گیر جام جهانی؛ برد سخت یاران مسی مقابل لاله‌های نارنجی

تیم فوتبال آرژانتین در یک بازی سخت و در ضربات پنالتی توانست از سد هلند عبور و به دور بعد صعود کند.

به گزارش تازه‌نیوز، دومین از مرحله یک چهارم نهایی بیست و دومین دوره رقابتهای فوتبال جام جهانی از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه روز جمعه بین تیم های آرژانتین و هلند در ورزشگاه لوسیل آغاز شد که در پایان ۹۰ دقیقه دو تیم به تساوی ۲ به ۲ رسیدند و پس از تساوی در وقت های اضافه در ضربات پنالتی آرژانتین به پیروزی رسید و راهی نیمه نهایی شد.

به نقل از مهر، آرژانتینی ها که جام بیست و دوم را با شکست برابر عربستان آغاز کرده بودند، پس از صعود به مرحله یک هشتم نهایی به سختی توانستند در این مرحله از سد تیم ملی استرالیا عبور کنند و به یک چهارم نهایی برسند تا برای رسیدن به جمع چهار تیم برتر از سد مردان سرزمین لاله های نارنجی عبور کنند.

یاران لیونل مسی در شرایطی گام در دیدار با هلند گذاشتند که ساعتی قبل رقیب سنتی آنها که پیش بینی می شد به نیمه نهایی صعود کند با شکست برابر کرواسی وداع تلخی با جام جهانی داشت. شکست برزیل برابر کرواسی این ترس را در دل آرژانتینی ها ایجاد کرد که آنها هم برابر هلند تن به شکست دهند.

با این حال آرژانتینی ها نسبت به دیدارهای گذشته نمایش بهتری داشتند و هر چند حریف قدرتمندی را برابر خود می دیدند اما در دقیقه ۳۵ روی حرکت تاثیرگذار مسی و پاس او توسط ناهوئل مولینا به گل برتری دست پیدا کردند و نیمه اول را با همین یک گل به رختکن رفتند.

نیمه دوم را هلندی ها با انرژی و انگیزه بالاتری شروع کردند تا بتوانند گل خورده را جبران کنند اما با وجود تلاش آنها این حریف بود که در دقیقه ۷۳ صاحب یک ضربه پنالتی شد و لیونل مسی با ضربه ای آرام و اعتماد به نفس بالا گل دوم تیم ملی کشورش را وارد دروازه تیم اروپایی کرد تا خیالشان بابت رسیدن به یک پیروزی آسان راحت تر شود.

این دهمین گل لیونل مسی در جام جهانی برای تیم ملی آرژانتین بود که توانست به رکورد گابریل باتیستوتا ستاره سابق تیم ملی این کشور برسد و در دیدارهای آینده این شانس را داشته باشد که از رکورد «باتی گل» هم عبور کند.

در شرایطی که آرژانتینی ها تصور می کردند به یک پیروزی آسان رسیده اند، در دقیقه ۸۳ یک ارسال از جناح راست توسط هلندی ها فرصت را در اختیار «وگهورست» قرار داد تا با ضربه سر دقیق دروازه حریف آمریکای جنوبی را باز کند و هیجان را به دقایق پایانی بازی برگرداند.

دو دقیقه بعد هلندی ها بازهم این فرصت را داشتند که دروازه حریف را باز و بازی را به تساوی بکشانند اما ضربه بازیکن این تیم به تور کنار دروازه برخورد کرد.

در دقیقه ۸۸ تکل بازیکن آرژانتین روی پای حریف که در کنار خط طولی نزدیک به نیمکت صورت گرفت، زمینه ساز درگیری بازیکنان دو تیم و ورود بازیکنان نیمکت نشین به زمین شد که لحظاتی بعد تمام شد و هلندی ها با عجله به زمین برگشتند تا از فرصت باقیمانده برای رسیدن به گل تساوی استفاده کنند.

در شرایطی که تیم سرزمین لاله های نارنجی فشار روی دروازه آرژانتین را بیشتر کرده بودند، داور ۱۰ دقیقه وقت اضافه برای این دیدار در نظر گرفت تا شانس مجددی به هلندی ها داده شود. حملات پرتعداد نارنجی پوشان در وقت های اضافه در آخرین ثانیه های بازی جواب داد و این تیم صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که کار تماشایی بازیکنان این تیم منجر گل تساوی توسط «وگهورست» شد تا کار به وقت های اضافه کشیده شود.

در وقت های اضافه هم دو تیم با وجود موقعیت های خطرناکی که داشتند نتوانستند دروازه ها را باز کنند تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود. در این ضربات امانوئل مارتینز دروازه بان آرژانتین با درخشش فوق العاده خود زمینه ساز پیروزی تیمش شد.

تیم ملی فوتبال آرژانتین برای رسیدن به دیدار فینال بیست و دومین دوره رقابتهای جام جهانی باید به مصاف تیم ملی کرواسی بروند. تیمی که با پیروزی برابر برزیل در ضربات پنالتی برای دومین دوره متوالی خودش را به نیمه نهایی رساند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.