هواشناسی ایران یک‌شنبه ۲۰ آذر/ بارش برف و باران تا آخر هفته در ۱۶ استان

سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف، باران و وزش باد تا آخر هفته در ۱۶ استان کشور خبر داد و برای ۲ استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، بر اساس نقشه‌های همدیدی و‌ آینده نگری سازمان هواشناسی امروز در مناطقی از استان‌های کرمان، یزد، شرق هرمزگان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان ابرناکی، بارش باران و وزش باد پیش بینی می‌شود.

در جنوب شرق کشور وزش باد همراه با کاهش نسبی دما گاهی همراه با خیزش گردوخاک پیش بینی شده و در ارتفاعات استان‌های خراسان جنوبی و کرمان بارش برف انتظار می‌رود.

با گذر متناوب امواج تراز میانی جو از غرب کشور روز دوشنبه در برخی مناطق واقع در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور افزایش ابر گاهی رگبار پراکنده باران و برق و وزش باد روی می‌دهد.

روز سه‌شنبه برای مناطقی از شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین،‌ البرز و تهران و استان‌های خوزستان،‌کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، غرب فارس و بوشهر ابرناکی، رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود. در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف انتظار می‌رود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز چهارشنبه در غرب کشور و جنوب آذربایجان غربی و کردستان بارش باران و برف روی می‌دهد. روز پنجشنبه این وضعیت در غرب، جنوب غرب و استان‌های بوشهر، غرب فارس، جنوب اصفهان،‌ شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی ادامه خواهد داشت.

تا روز سه‌شنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت واقع در شمال غرب،‌غرب و دامنه‌های جنوبی البرز آلودگی هوا تداوم دارد. طی روزهای دوشنبه تا آخر هفته نیز افزایش نسبی دما در اکثر مناطق کشور روی می‌دهد.

توصیف سامانه: تداوم پایداری هوا

زمان پایان: صبح سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۲

نوع مخاطره: افزایش غلظت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا

منطقه اثر: تهران، کرج

اثر مخاطره: افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت وضع هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها.

توصیه: کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تاکید بر عدم تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد بسیار ناسالم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.