شاکی خصوصی ماهان صدرات: از قوه قضاییه می‌خواهم از او بگذرد

محمدرضا قنبرطلب، شاکی خصوصی پرونده ماهان صدرات به «اعتماد» می‌گوید به قوه قضاییه اعلام رضایت کرده و از شاکی دیگر این پرونده نیز رضایت کتبی برای ماهان گرفته است.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از رویداد۲۴، «ماهان پشیمان است و من هم با تأسی از سیره اهل بیت از او گذشتم و تمام تلاشم را برای اجرا نشدن حکم می‌کنم». این اصلی‌ترین گفته محمدرضا قنبرطلب، شاکی خصوصی پرونده ماهان صدرات است. مردی که تصاویرش در دادگاه در کنار ماهان منتشر شده بود، امشب به سختی توانست به تلفن خود جواب دهد، با عجله گفت که در حال پیگیری و دیدار با افراد مختلف برای جلوگیری از اجرای حکم است: «از پیش یک مسوول به پیش مسوول دیگر می‌روم. تمام تلاشم را می‌کنم تا جلوی اجرای حکم او گرفته شود، به حق این ایام امیدوارم بتوانم. اعدام او در این شرایط به نفع هیچ‌کسی نیست و من از حقم گذشتم. از قوه قضاییه هم می‌خواهم از او بگذرد و مجازات دیگری به جز اعدام برای جرم‌هایش در نظر بگیرند».

قنبرطلب در ابتدای گفتگو تاکید می‌کند که دستگیری ماهان براساس جرم‌های وی بود. او می‌گوید یکی از این جرم‌ها مربوط به وی مبنی بر «درگیری و آتش زدن موتور» بوده است و به اعتمادآنلاین می‌گوید: «براساس این موضوع در دادگاه حاضر شدم و آنچه اتفاق افتاده بود را اعلام کردم، اما نکته‌ای در تمام مراحل بازرسی و دادگاه از ماهان دیدم این بود که نسبت به همه کسان دیگری در این وضعیت «لات‌بازی» در‌نمی‌آورد و زیر جرمش نمی‌زند و مرتب می‌گفت پشیمانم و اشتباه کردم. او بار‌ها من را قسم داد به اهل بیت که چه اعدام شود چه نه او را ببخشم. من هم از صمیم قلب ماهان را بخشیدم».

از او درباره علت این تصمیم سوال کردم و او گفت از ماهان، بچه محل قدیمی و هم مسجدی‌اش گذشت کرده است. «نمی‌دانستم بچه محل هستیم و بعد متوجه شدم او هم در قدیم، در مسجد‌های محل فعالیت می‌کرده، همان مسجد‌هایی که من هم بودم، ماهان به خاطر مشکلات و آسیب‌های اجتماعی مسیر زندگی‌اش تغییر کرده است».

این مطالب را هم ببینید:

قنبرطلب می‌گوید ماهان و خانواده‌اش پشیمان هستند. او از حضور خانواده صدرات، ورزشکاران و خیرین در مسجد محل، شب شهادت حضرت زهرا (س) می‌گوید: «بدون هیچ مقدمه‌ای به مسجد ما آمدند و درخواست رضایت کردند، منم تصمیم گرفتم رضایتم را اعلام کنم، هم رسانه‌ای کردم و هم به قوه قضاییه اعلام کردم». از قنبرطلب درباره شاکیان دیگر این پرونده سوال کردم و او گفت که شاکی اصلی پرونده خودش بوده که اعلام رضایت کرده، اما یک شاکی دیگر هم بوده که قنبرطلب رضایت کتبی او را نیز گرفته است. قنبرطلب می‌گوید با توجه به اینکه حکم ماهان به اجرای احکام رفته است همه باید دعا کنیم که این حکم اجرا نشود. او می‌گوید از صبح بالغ بر ۲۰ دیدار در جا‌های مختلف داشته تا بتواند مانع اجرای این حکم شود.

قنبرطلب در انتهای گفتگو می‌گوید در حال رفتن به جای دیگری برای جلوگیری از اجرای حکم است. او می‌گوید امیدوار است به حق همین ایام فاطمیه بتواند جلوی اعدام ماهان را بگیرد و جمله آخر را می‌گوید: «با تأسی از سیره اهل بیت می‌دانم اعدام نشدن ماهان برای همه بهتر است. همه تلاشم را برای توقف اجرای این حکم می‌کنم».

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.