موتور برق جان ۲ نفر را گرفت!

استنشاق گاز منواکسیدکربن ناشی از کارکردن یک دستگاه موتور برق در دامداری جان ۲کارگری را که در آنجا کار می‌کردند، گرفت.

به گزارش تازه‌نیوز، این حادثه صبح جمعه در یک دامداری در روستای رئین در جاده ارکان شهرستان بجنورد واقع در استان خراسان شمالی اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که صاحب این دامداری چندی قبل فوت شده بود و این دو نفر برای نگهداری از گوسفندانش به دامداری رفته بودند و شب را هم همانجا خوابیده بودند. در این مدت آنها موتور برق دامداری را روشن گذاشته بودند؛ غافل از اینکه دود ناشی از روشن ماندن موتور برق خطرناک است. این دو نفر شب را در همان شرایط در دامداری خوابیدند، اما صبح جمعه، وقتی یکی از اهالی روستا سراغ‌شان رفت متوجه شد که هر دو نفر‌ جان خود را از دست داده‌اند.

به نقل از همشهری، ابراهیم صارمی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در این‌باره گفت: روز جمعه پیرو تماس اهالی روستای رئین با مرکز ندای امداد هلال احمر استان مبنی بر اینکه ۲نفر به‌دلیل سرما جان خود را از دست داده‌اند، تیم‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند. به‌گفته اهالی این روستا، ظاهرا ۲نفر برای نگهداری از گوسفندان فردی که اخیرا در این روستا فوت شده بود، به دامداری مراجعه کرده و شب را در آنجا مانده بودند که به‌علت روشن بودن موتور برق و تولید گاز منواکسید کربن، جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: استفاده از موتور برق‌های بنزینی فقط در فضاهای باز مجاز است و به هیچ عنوان نباید در محیط‌های بسته مانند خانه، گاراژ، کارگاه‌ها، انبار، منازل مسکونی و … از آنها استفاده کرد. منواکسید کربن و دی‌اکسیدکربن گازهای سمی و آسیب‌زایی هستند که هنگام کارکردن موتور برق بنزینی تولید شده و به سرعت در هوا پخش می‌شوند. این گازها بسیار خطرناک‌ و کشنده هستند. استفاده از سایر انواع موتور برق‌ها در فضاهای بسته هم نیاز به تهویه مناسب دارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.